ناتو آموزش نیروهای عراقی را از سر خواهد گرفت

© REUTERS / Francois Lenoirناتو آموزش نیروهای عراقی را از سر خواهد گرفت
ناتو آموزش نیروهای عراقی را از سر خواهد گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل ناتو اظهار داشت که آموزش نیروهای امنیتی عراق هنگامی که شرایط اجازه دهد، از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: اعضای ناتو از مأموریت آموزش در عراق حمایت می‌کنند، این سازمان آماده است تا زمانی که وضعیت در این کشور اجازه دهد، آموزش نیروهای امنیتی عراق را از سر بگیرد.

آیا همکاری نظامی ناتو با ارتش عراق گسترش می یابد؟ - اسپوتنیک ایران
تعلیق ماموریت های نظامی ناتو در عراق

استولتنبرگ گفت: در جلسه امروز، متحدین (اعضای ناتو) حمایت شدید خود از مأموریت آموزشی ناتو در عراق را ابراز داشتند، زیرا این بخش مهمی از تلاش‌های ائتلاف جهانی برای نبرد با گروه داعش (ممنوعه در روسیه)، و اطمینان حاصل داشتن از عدم امکان داعش برای بازگشت است. ما (به دعوت مقامات عراقی) در آنجا هستیم. اکنون ما به دلیل وضعیت امنیتی موجود ، مأموریت آموزشی خود را به حالت تعلیق در آورده ایم. اما آماده هستیم که زمانی که موقعیت اجازه دهد ، آموزش را از سر بگیریم.

پیش از این گزارش شده بود كه ناتو پس از ترور سردار قاسم سلیمانی ، مأموریت خود برای آموزش مقامات اجرای قانون در عراق را به حالت تعلیق درآورده است.

دبیر کل ناتو افزود: ما به همکاری و گفت‌و‌گوی نزدیک خود با دولت عراق ادامه خواهیم داد. من معتقدم که مأموریت آموزشی ناتو هم برای عراق و هم برای اعضای ناتو خوب است و ما به دعوت دولت عراق در آنجا هستیم.

با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. ترامپ دوم ماه ژانویه دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرد که باعث بروز تنش در منطقه شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала