سازمان های اطلاعاتی غرب در مقابل نظارت و جاسوسی الکترونیکی ناتوان هستند

© Fotolia / Artur Marciniecسازمان های اطلاعاتی غرب در مقابل نظارت و جاسوسی الکترونیکی ناتوان هستند
سازمان های اطلاعاتی غرب در مقابل نظارت و جاسوسی الکترونیکی ناتوان هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی یک تحقیق گسترده و چند ماهه مشخص شد که سازمان های اطلاعاتی غربی دارای ضعف در مقابل جاسوسی الکترونیکی و نظارت های انجام شده توسط سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای دیگر هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یاهو نیوز، نتایج یک مطالعه چند ماهه در مقیاس عظیم نشان داد که سازمان های اطلاعاتی غربی در مقابل جاسوسی الکترونیکی کشورهای دیگر ناتوان بوده اند و علاوه بر آن کاهش چشمگیر اثربخشی روشهای سنتی کار سرویس ویژه آمریکا در خارج نیز مشخص شد.

برای اولین بار نفوذ الکترونیکی به ساختار دولت امریکا در بهار سال 2014 مشخص شد، وقتی که هکرها وارد سیستم های کامپیوتری دفتر مدیریت کارمندان ایالات متحده شدند که هیچ کس در این سرویس نتوانست از ورود و خسارت وارد شده توسط هکرها را پیش بینی کند. طی شش ماه بعد مشخص شد که هکرهای خارجی اطلاعات حدود 22 میلیون کارمندان دولت پیشین و فعلی امریکا از جمله کارمندان اطلاعاتی، مامورین اف‌بی‌ای و سی‌آی‌ای را دریافت کرده اند.

مقامات ایران از جاسوس های شناسایی شده برای نفوذ به سیا استفاده کردند - اسپوتنیک ایران
مقامات ایران از جاسوس های شناسایی شده برای نفوذ به سیا استفاده کردند

به گفته چندین منبع، سی‌آی‌ای در سال 2016 مجبور شد که کارمندان خود را از یک اقامت در شهر پکن در چین خارج کند، اگر چه رهبری اطلاعاتی آمریکا این اطلاعات را تبلیغ می دانند و تائید نمی کند.

نویسندگان این گزارش نوشته اند که مامورین سازمان اطلاعاتی آمریکا در مسکو قبل از ورود به روسیه نیز شناخته شده بودند، چهار افسر سابق امریکا در مورد گفتند: " كرملین سریعاً افسران جدید سی‌آی‌ای را در سفارت آمریکا در مسكو را شناسایی كرد".

در این تحقیق اشاره شده است که این بحران سرانجام جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را مجبور  خواهد کرد تا در مورد کلیه روشهای سنتی کار خود تجدید نظر کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала