آمریکا فعالیت‌های کنسولی در بغداد را متوقف کرد

© REUTERS / Thaier al-Sudaniآمریکا فعالیت‌های کنسولی در بغداد را متوقف کرد
آمریکا فعالیت‌های کنسولی در بغداد را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی تجمع اعتراضی عراقی ها در برابر سفارت آمریکا در بغداد، این سفارتخانه همه فعالیت‌های کنسولی خود را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از دو روز از تحصن و تظاهرات عراقی‌های در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، این سفارتخانه همه فعالیت‌های کنسولی خود را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است. این تحصن بخاطر حمله اخیر آمریکا به مواضع الحشد الشعبی صورت گرفت.

صدها معترض عراقی دو روزی است که در اعتراض به حمله آمریکا علیه پایگاه‌های الحشد الشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشد الشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند. پیشتر شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده بود که معترضین سعی کردند به دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد، واقع در منطقه سبز پایتخت عراق که در آن ساختمان دیپلماتیکی و آژانس های دولتی مستقر هستند، حمله کنند. تظاهرات اعتراض آمیز در نزدیکی سفارت آمریکا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای شیعه كتائب حزب الله كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا جان باختند آغاز شد.

ترامپ، ایران را عامل حمله به سفارت آمریكا در عراق می داند - اسپوتنیک ایران
ترامپ، ایران را عامل حمله به سفارت آمریكا در عراق می داند

الحشد الشعبی پس از دو روز اعترض مقابل سفارت امریکا طی بیانیه‌ای رسمی، خواستار پایان یافتن تحصن مقابل سفارت آمریکا در بغداد، به احترام تصمیم دولت عراق شد. در این بیانیه آمده است: "سازمان حشد الشعبی عراق از کلیه حاضران مقابل سفارت آمریکا می خواهد که به احترام تصمیم دولت عراق و حفظ اقتدار کشور عقب‌نشینی کنند."

جنگنده‌های آمریکا یکشنبه‌شب پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به الحشد الشعبی را در شهر القائم استان الانبار واقع در غرب این کشور و در مرز با سوریه هدف قرار دادند. در حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، 28 نفر از رزمندگان مقاومت عراق کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала