فن آوری های جدید با چالش های جدیدی روبرو هستند

© Photo / Pixabay / Gerd Altmannفن آوری های جدید با چالش های جدیدی روبرو هستند
فن آوری های جدید با چالش های جدیدی روبرو هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمپانی Trend Micro، پیش بینی مسائل ایمنی سال 2020 را منتشر کرده است. در آن، توضیح می دهد که دقیقا چه تهدیداتی در آینده به مشکلات اصلی تجارت و مشتریان بدل خواهند شد.

این شرکت در گزارش خود با عنوان "استانداردی نوین: پیش بینی مسائل امنیتی سال 2020 از Trend Micro "، اشاره دارد بر افزایش محبوبیت خدمات مجازی و شرکت های بازکننده کد شخص ثالث، که ممکن است به یک مشکل تجاری بدل شوند.

تکنولوژی فریب عمیق (deep fake) نه فقط برای باج خواهی از افراد معروف و سیاستمداران استفاده خواهد شد، بلکه برای کلاهبرداری در تجارت نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کارکنانی که از راه دور کار می کنند تهدید بالقوه جدید امنیت سایبری کمپانی ها بدل خواهند شد.

اصطلاح deepfake که به فناوری پردازش مواد ویدئویی ، صوتی یا عکس با استفاده از هوش مصنوعی اشاره دارد،  قادر به تقلید چهره و صدای یک شخص واقعی است، که در سال رو به اتمام به یکی از پرکاربردترین عبارات تبدیل شده و در لیست کوتاه متقاضیان عنوان کلمه سال مطابق با فرهنگ زبان توضیحی انگلیسی (کالینز) قرار گرفته است.

هکر 14 ساله ایرانی از 500 کارت بانکی برداشت کرد - اسپوتنیک ایران
هکر 14 ساله ایرانی از 500 کارت بانکی برداشت کرد

از دسامبر سال 2018 تا اکتبر 2019، تعداد فیلم های جعلی ایجاد شده با استفاده از فناوری deepfake از 8 هزار به 14.7 هزار فیلم افزایش یافته است.

منبع دیگر مسائل مربوط به امنیت سایبری نیز می تواند تکثیر شبکه های نسل پنجم 5G باشد.

در این گزارش آمده است که معرفی شبکه های 5G مستلزم گسترش "دستگاه های هوشمند" در ساختمانهای مسکونی و ساختمانهای اداری است.

 آنها به نوبه خود توسط مجرمان سایبری برای جاسوسی و اخاذی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، کارکنانی که از راه دور کار می کنند، به هدف جدید مجرمان تبدیل خواهند شد، زیرا آنها با استفاده از شبکه های Wi-Fi با سطح محافظت پایین در برابر هک کار می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала