ترامپ، ایران را عامل حمله به سفارت آمریكا در عراق می داند

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ، ایران را عامل حمله به سفارت آمریكا در عراق می داند
ترامپ، ایران را عامل حمله به سفارت آمریكا در عراق می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران پشت حمله به سفارت آمریكا در عراق است و مسئولیت كامل این امر را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران پشت حمله به سفارت آمریكا در عراق است و مسئولیت كامل این امر را بر عهده خواهد گرفت.

ترامپ در توییتر نوشت: "ایران یک پیمانکار آمریکایی را کشته و بسیاری را مجروح کرد. ما شدیداً پاسخ دادیم و همیشه چنین خواهیم کرد. اکنون ایران حمله ای را به سفارت آمریكا در عراق انجام می دهد. آنها کاملاً مسئول خواهند بود. علاوه بر این، ما انتظار داریم که عراق از نیروهای خود برای محافظت از سفارتخانه استفاده کند."

امروز معترضین در بغداد در محکومیت حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان شیعه، دیوار بیرونی سفارت آمریکا را آتش زدند که منجر به آتش گرفتن یکی از ورودی های منتهی به این سفارت شد. پیش از این نیز شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده بود که معترضین سعی کرده بودند به دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد، واقع در منطقه سبز پایتخت عراق که در آن ساختمان دیپلماتیکی و آژانس های دولتی مستقر هستند، حمله کنند. تظاهرات اعتراض آمیز در نزدیکی سفارت آمریکا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای شیعه كتائب حزب الله كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا جان باختند آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала