استفاده از تیک‌تاک برای نظامیان آمریکایی ممنوع شد

© Sputnik / Valeriy Melnikovاستفاده از تیک‌تاک برای نظامیان آمریکایی ممنوع شد
استفاده از تیک‌تاک برای نظامیان آمریکایی ممنوع شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا نمی تواند از تیک تاک استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه« Military.com»، استفاده از تیک‌تاک برای نظامیان آمریکایی ممنوع شد. نماینده شرکت نامبرده اعلام نمود که این تصمیم با خطر بالقوه سایبری مرتبط است که سرویس چینی دربردارد.

دانلود «تیک‌تاک» در گوشی های دولتی نظامیان آمریکایی ممنوع شده است. ممنوعیت مشابهی نیز برای خدمه نیروی دریایی آمریکا 21 دسامبر مقرر شده بود.

چرا «اف بی آی» از اپلیکیشن های روسی می‌ترسد؟ - اسپوتنیک ایران
چرا «اف بی آی» از اپلیکیشن های روسی می‌ترسد؟

افرادی که در نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا که از گوشی های تلفن همراه دولتی استفاده می کنند باید اپلیکیشن تیک تاک را از گوشی های خود حذف کنند.این نهاد دلیل ممنوعیت این برنامه  تولید و اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه را تهدیدهای سایبری عنوان کرده است.

کارشناسان امنیت ملی آمریکا نسبت به نحوه جمع‌آوری اطلاعات از سوی تیک‌تاک و استفاده از داده‌های کابران و دیگران اطلاعات شخصی ابراز نگرانی کرده‌اند .اپلیکیشن چینی تیک‌تاک در سال 2019 با رشد کابران خود روبرو شده و یکی از پردانلودترین اپلیکشن‌ها محسوب می‌شود.

تیک ‌تاک در سپتامبر2016 در چین رونمایی شد و یکسال بعد، در خارج از مرزهای چین معرفی شد. کابران تیک‌تاک می‌توانند ویدئوها و موزیک ویدئوهای کوتاه سه تا 15 ثانیه‌ای درست کنند.تیک تاک در لس‌آنجلس، نیویورک، لندن، پاریس، برلین، دبی، بمبئی، سنگاپور، جاکارتا، سئول و توکیو دفتر نمایندگی دارد.

به گفته رویترز کارکنانی که این اپلیکیشین را حذف نکرده باشند گوشی آنها از دسترس خارج خواهد شد.ارتش آمریکا به اپلیکیشین تیک تاک شک دارد و گفته می شود اطلاعات کارکنان و برخی از اطلاعات محرمانه این سازمان بزرگ نظامی از این طرق در حال لو رفتن می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала