آمریکا: هر جایی لازم باشد، تهدیدات ایران را پاسخ می دهیم

© Flickr / Anthony Catalanoآمریکا: هر جایی لازم باشد، تهدیدات ایران را پاسخ می دهیم
آمریکا: هر جایی لازم باشد، تهدیدات ایران را پاسخ می دهیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریكا گفت که کشورش آماده است تا اقدامات ایران را اگر که تهدیدی برای امنیت در خاورمیانه بداند "در هر جایی" که لازم باشد پاسخ دهد.

به گزارش اسپوتنیک،  نماینده وزارت امور خارجه آمریکا درباره واکنش ایران به حملات آمریکا به پنج موضع جنبش حزب الله لبنان در سوریه و عراق گفت: "این حادثه نشان می دهد که ما نه تنها در عراق می توانیم پاسخ دهیم، بلکه می توانیم در هر جایی پاسخ دهیم، این برای ما معنی دارد."

وی افزود: این مسئله همچنین با منافع امنیتی شرکا و متحدین آمریکا در خنثی کردن تهدید در خاورمیانه مرتبط است.

پیشتر اعلام شده بود که مقر لشکر 45 گردان‌های حزب‌الله در منطقه القائم واقع در غرب استان الانبار هدف حملات آمریکایی ها قرار گرفته است. ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی این کشور در خاک عراق، اعلام کرد: نیروهای ما حملات دقیقی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به گردان‌های حزب‌الله عراق در خاک این کشور و سوریه انجام دادند. برخی منابع عراقی از کشته و زخمی شدن شماری در این حملات خبر دادند.

آمریکا اعلام کرد در سال 2020 فشارهای بیشتری بر ایران اعمال خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا اعلام کرد در سال 2020 فشارهای بیشتری بر ایران اعمال خواهد کرد

جاناتان هافمن، معاون وزیر دفاع آمریکا مدعی شده بود: این حمله در پاسخ به حملات گردان‌های حزب‌الله علیه پایگاه‌های عراقی که نیروهای ائتلاف علیه داعش مستقر بودند، انجام شد. افراد مسلح ناشناس عصر جمعه گذشته چندین راکت به سمت پایگاه نظامی " K-۱ " در نزدیکی شهر کرکوک در شمال عراق شلیک کردند.  بر اساس اعلام فرماندهی نظامی آمریکا، در این حمله چند سرباز آمریکایی زخمی شدند و یک پیمانکار غیرنظامی نیز کشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала