چگونگی تغییر هدایای سال نو طی 50 سال گذشته

© Fotolia / Melpomeneهدایا
هدایا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامحبوب ترین هدایای سال نو، جوراب، لوازم آرایش و لباس زیر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه بریتانیایی « musicmagpie.co.uk»، در سالهای اخیر تا 60 درصد درآمد یک ماه خانواده صرف خرید هدایای سال نو می‌شود. در حالیکه این مخارج در سال 1970 فقط 4 درصد بود.

کارشناسان این سرویس اینترنتی با تجزیه و تحلیل هدایایی که بابانوئل برای بچه ها برده است، به این نتیجه رسیدند که یک نوع اسباب‌بازی به عنوان هدیه دختران و پسران در سراسر جهان بیش از دیگر اسباب‌بازی ها هدیه داده می شود.

مرسدس بنز رسما وارد ایران شد - اسپوتنیک ایران
هدیه شرکت مرسدس بنز به کودکی که آرم آن را بوسید +عکس

به عنوان مثال، در سال 1970، توپ نرم 10 سانتیمتری شرکت Nerf Ball که یکسال قبل از آن طراحی شده بود «هیت‌ترین هدیه» بود. قیمت آن 24 دلار بود. در سال 1980 محبوب ترین هدیه « معکب روبیک» بود که هدیه بچه ها در سراسر جهان شد و قیمت آن فقط یک دلار بود.

در سال 1990، بچه ها در آرزوی دریافت «لاکپشت نینجا» بودند که قیمت آن 5 دلار بود و اوایل سال 2000 هدایا گرانتر شدند. اگر آرزوی بچه ها داشتن اسکوتر دو چرخ به قیمت 120 دلار بود در سال 2010، خیلی ها فقط با دریافت «آی‌پد» به قیمت 695 دلار راضی می شدند.

وبگاه « Ebay»، شعار جشن های کریسمس و سال نو را در ایتالیا رواج داد«هدایای ارزشمند را فقط به نزدیکان خود هدیه بدهید». به عنوان مثال ایتالیایی ها حدود 200 دلار خرج هدایا برای خویشاوندان و نزدیکان می کنند. مهمترین هدیه، سفر، لباس‌های بِرندهای عالی و لوازم تزیینی و البته گجت و ابزارک های به‌روز شده است.

اما نامحبوب ترین هدایای سال نو، جوراب، لوازم آرایش و لباس زیر است. هر چند لباس زیر قرمز رنگ از محبوبیت سنتی در ایتالیا برخوردار است که نشانه قدرت، تندرستی و باروری است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала