ائتلاف الفتح خواستار خروج نیروی خارجی از عراق

© AP Photo / Shakh Aivazovائتلاف الفتح خواستار خروج نیروی خارجی از عراق
ائتلاف الفتح خواستار خروج نیروی خارجی از عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف الفتح عراق پس حملات آمریکا در این کشور با انتشار بیانیه ای خواستار خروج فوری نیروهای خارجی از عراق شد.

به گزارش اسپوتنیک، ائتلاف الفتح عراق به رهبری هادی العمری، وزیر پیشین حمل و نقل عراقی کشنبه شب در واکنش به حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، خواستار اخراج فوری نیروهای خارجی مستقر درعراق شد.

واکنش حشد الشعبی به حمله آمریکا؛ آنها پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد - اسپوتنیک ایران
واکنش حشد الشعبی به حمله آمریکا؛ آنها پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد

در بیانیه ائتلاف الفتح آمده که حمله آمریکا به نیروهای امنیتی عراقی در تیپ‌های 45 و 46 نیروهای الحشد الشعبی نقض حاکمیت ملی و عزت مردم عراق است.

ائتلاف الفتح افزوده است: این اقدام مجرمانه و گستاخانه، واکنش تمام مردم  عراق را می‌طلبد تا با هر گونه اقدامی که حاکمیت و عزت آنها را نقض می‌کند مخالفت کنند.

در این بیانیه همچنین از فراکسیون‌های سیاسی در پارلمان  و چهره‌های سیاسی عراق خواسته شده است تا تصمیمی فوری برای اخراج کلیه نیروهای خارجی از خاک این کشور اتخاذ کنند.

هادی العامری که فرمانده یگان بدر، بزرگترین گروه شبه نظامیان شیعه حشد الشعبی در عراق است، پیش از این اعلام کرده بود که در حملات آمریکا در عراق 25 نفر کشته و 51 نفر زخمی شدند.

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی روز یکشنبه، اعلام کرد که این نیروها حملات دقیقی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به نیروهای الحشد الشعبی و حزب‌الله در خاک عراق و سوریه انجام داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала