چرا سربازان سابق آمریکایی به ویتنام کوچ می‌کنند؟

© Fotolia / Jakartatravel ویتنام
 ویتنام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هزاران نفر از کهنه سربازان آمریکایی تصمیم گرفتند دوران بازنشستگی خود را در ویتنام بگذرانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «لس آنجلس تایمز»، هزاران نفر از کهنه سربازان آمریکایی تصمیم گرفتند دوران بازنشستگی خود را در ویتنام بگذرانند.

در گزارش روزنامه نامبرده آمده است:« بیش از 58 هزار نظامی آمریکایی در طول جنگ ویتنام کشته شده‌اند و از زمان پایان این جنگ در سال 1975، بسیاری از کهنه سربازان آمریکایی به منظور برخورداری از مزایای بسیار خوب بازنشستگی و خدمات درمانی در این کشور به ویتنام برگشته‌اند. اکنون تعدادی زیادی از این افراد به دلیل زندگی ارزان، خدمات درمانی مناسب و سطح بالای استانداردهای زندگی به ویتنام می روند.

بزرگترین ناکامی آمریکا پس از جنگ ویتنام - اسپوتنیک ایران
بزرگترین ناکامی آمریکا پس از جنگ ویتنام

رشد اقتصادی سریع در ویتنام و همسایگانش در جنوب شرق آسیا شرایطی را به وجود آورده که در گذشته قابل تصور نبود. آمریکایی‌های مسن زیادی در این کشور زندگی می‌کنند که سبک زندگی آنها یاداور فلوریدا، نوادا و آریزونا است. هزینه‌ زندگی در آنجا به ندرت از دو هزار دلار فراتر می‌رود حتی در خانه‌های بزرگ و با داشتن خدمتکار و آشپز. بسیاری از ویتنامی‌های جوان در حال حاضر تنفر کمتری نسبت به آمریکایی های مسن از خود نشان می دهند، هر چند می‌دانند این شهروندان آمریکا در جنگ علیه ویتنامی ها حضور داشته‌اند.

ویتنام قوانین روادید را برای آمریکایی‌هایی که بازنشسته هستند تسهیل کرده است. دولت ویتنام دقیقا نمی‌گوید که چه تعداد آمریکایی بازنشسته در ویتنام زندگی می‌کنند. اما مصاحبه با دهها نفر از این افراد نشان می‌دهد که بعضی از آنها با ویزاهای توریستی یک ساله در آنجا هستند و برخی دیگر برای یک فصل یا دوفصل و تعدادی نیز به دلیل ازدواج با زنان ویتنامی مجوز اقامت دائم در این کشور را کسب کرده‌اند. خدمات درمانی در ویتنام بسیار پیشرفته است و شهر هوشی مین یکی از امن ترین شهرهای جهان است.

ویتنام در این زمینه نیز به سایر کشورهای جنوب شرق آسیا پیوسته است که تلاش می‌کنند بازنشستگان را از کشورهای ثروتمند جهان جذب کند. فیلیپین، تایلند و مالزی کشورهایی هستند که بازنشستگان آمریکایی به آنجا می‌روند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала