دستگاه قضایی سعودی فاسد است

© AFP 2023 / STRدستگاه قضایی سعودی فاسد است
دستگاه قضایی سعودی فاسد است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چند تن از فعالان حقوق بشر عربستانی در بیانیه‌ای به احکام صادره علیه متهمان قتل جمال خاشقچی اعتراض کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره چند تن از فعالان حقوق بشر عربستانی آمده است که دستگاه قضایی سعودی فاسد و غیرمستقل است.

در این بیانیه آمده است:«احکام صادر شده چیزی جز سانسور واقعیت و ادامه سیاست سرکوب و جنایت نیست. بلکه دولت سعودی تلاش دارد با سرپوش گذاشتن به جنایت قتل خاشقچی، بیش از پیش به این گونه اقدامات ادامه دهد و تمامی وعده‌ها در خصوص توقف چنین رویدادهایی صادقانه نبوده و جدی نیست. محمد بن سلمان بعنوان متهم اصلی قتل خاشقچی روند محاکمات را پیش می‌برد.حاکمان بر ادامه سرکوب‌ها اصرار دارند و تمامی وعده‌هایشان دروغ است».

سناتور کریس مورفی - اسپوتنیک ایران
سناتور آمریکایی مسئول اصلی قتل خاشقچی را فاش کرد

 امضاء کنندگان این بیانیه با انتقاد از سوءاستفاده حاکمان سعودی از خانواده خاشقچی برای موجه جلوه دادن روند محاکمه انتقاد و تأکید کردند که آنها از خود آزادی عمل ندارند. علاوه بر این موضوع خاشقچی صرفا به خانواده‌اش مربوط نمی‌شود. خاشقچی در یک نزاع خانوادگی کشته نشد، بلکه بعنوان یک روزنامه‌نگار سیاسی که از یک نظام سیاسی انتقاد می‌کرد، کشته شد و این پرونده صرفا جنایی نیست بلکه ابعاد سیاسی دارد. «ما خواستار برگزاری دادگاه بین‌المللی عادلانه و فشار بین‌المللی برای تحقق عدالت و عدم پذیرش این «نمایش» هستیم».

چندی پیش دادستانی عربستان سعودی اعلام کرد که از میان 21 نفری که به اتهام قتل خاشقچی در بازداشت به سر می‌بردند،13 نفر تبرئه، پنج نفر به اعدام و سه نفر نیز در مجموع به 24 سال زندان محکوم شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала