ترامپ به هدیه کریسمسی کره شمالی واکنش نشان داد

© AP Photo / Ahn Young-joonترامپ به هدیه کریسمسی کره شمالی واکنش نشان داد
ترامپ به هدیه کریسمسی کره شمالی واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ در مورد هدیه کریسمسی کره شمالی به این کشور گفت که شاید این هدیه، هدیه خوبی باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آمریکایی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به هدیه کریسمس کره شمالی برای واشنگتن، گفت که ایالات متحده با آن با موفقیت برخورد می‌کند و در عین حال تاکید کرد که شاید این هدیه، هدیه خوبی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: خواهیم دید که این سورپرایز چیست و با آن با موفقیت برخورد خواهیم کرد. وی افزود: خواهیم دید که چه اتفاقی روی خواهد داد، شاید او (رهبر کره شمالی) برای من یک گلدان زیبا بفرستد.

سی‌ان‌ان گزارش داد که هدیه کریسمس کره‌ شمالی برای آمریکا می‌تواند اتخاذ سیاستی سختگیرانه، شامل حذف مساله خلع سلاح هسته‌ای از روند مذاکرات، ‌ باشد.

زیردریایی روسیه - اسپوتنیک ایران
هدیه کریسمس روسیه به آمریکا چه خواهد بود؟

این شبکه آمریکایی به نقل از یک مقام آشنا به طرز تفکر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خبر داد که سیاست جدید پیونگ یانگ احتمالا همان "هدیه کریسمسی" است که یکی از مقام های ارشد این کشور اوایل این ماه (دسامبر) از آن سخن گفته بود. این سیاست احتمالا شامل حذف مساله خلع سلاح هسته ای از مذاکرات و محسوب کردن کره شمالی به عنوان یک کشور دارنده تسلیحات هسته ای است.

شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز نیز از تب و تاب مقام های آمریکایی برای ردیابی نشانه‌های شلیک احتمالی موشکی تحت نام هدیه کریسمس از سوی کره‌شمالی خبر داد.

به گزارش این شبکه خبری، با توجه به پایان زمان تعلیق آزمایش ها و شلیک های کره شمالی از سوی پیونگ یانگ، احتمال شلیک و یا آزمایش هسته ای مهمی از سوی این کشور وجود دارد، احتمالی که ضربه‌ای بزرگ برای اهداف سیاست خارجی ترامپ برای بازگشت کره شمالی به میز مذاکره انهدام تسلیحات هسته ای اش محسوب خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی تاکنون سه بار در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کره با یکدیگر دیدار کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала