پایان عصر ویپ‌ها؟

© Fotolia / Greseiپایان عصر ویپ‌ها؟
پایان عصر ویپ‌ها؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیگارهای برقی سلامتی انسان را به خطر می‌اندازند.

به گزارش اسپوتنیک، تحقیقات انجام شده نشان داد که ضررهای «ویپ‌ها» باعث کاهش تعداد طرفداران سیگارهای برقی شده است.

مطابق با گزارش های منتشره از سوی شرکت CDC، تعداد بیماری‌های ریه مرتبط با ویپ‌ها  رو به کاهش می ر ود. معلوم شد که Vitamin Acetate Eباعث مرک 54 نفر مصرف‌کننده ویپ در آمریکا بود. رویهمرفته بیش از 2500 مورد بیماری بر اثر استفاده از سیگار برقی به ثبت رسیده بود.

عنوان بیماری ویپی EVALI است که با آسیب ریه ها در نتیجه استفاده از سیگار برقی مربوط است. تابستان 2019 تعداد زیادی از مصرف کنندگان «ویپ ها»، از درد در ناحیه قفسه سینه، نفس‌گرفتگی و سردرد شکایت کردند.

تأثیر سیگار و الکل بر مخچه انسان - اسپوتنیک ایران
تأثیر سیگار و الکل بر مخچه انسان

سیگار الکترونیکی اولین‌بار در سال 2003 و در کشور چین تولید شد اما امروزه در نقاط مختلف جهان فروخته می‌شود و میلیون‌ها مصرف‌کننده دارد. در کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی در مورد فروش و استفاده از سیگارهای الکترونیکی وضع شده‌است. ارزش تولید جهانی این محصول در سال 2013 میلادی به 3 میلیارد دلار رسید.

هر چند این نوع سیگار به مضر بودن سیگار کاغذی نیست، اما این سیگارها حاوی مواد شیمیایی مضر دیگری هستند که می‌توانند به اندازهٔ سیگارهای معمولی به مصرف‌کننده آسیب بزنند. پژوهش‌ها موید آن است که مصرف‌کنندگان سیگارهای الکترونیکی در قیاس با سایرین، شانس کمتری برای ترک سیگار دارند.

تحقیق در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد افرادی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند، 28 درصد کمتر از افرادی که از این نوع سیگار استفاده نمی‌کنند، شانس ترک سیگار دارند. نوع دیگر این دستگاه با نام اختصاری veipe ویپ  قوی تر و پیشرفته تر از سیگارهای الکترونیکی معمولی است.

نتیجه یک مطالعه دیگر نیز نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی ریه‌ها را مسموم می‌کنند، اثربخشی سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهند و موجب تحریک فعالیت باکتری‌ها می‌شوند که در نتیجه، به‌طور بالقوه ابرمیکروب‌ها را کشنده تر می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала