هدیه کریسمس روسیه به آمریکا چه خواهد بود؟

© Depositphotos.com / 3dmentatزیردریایی روسیه
زیردریایی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست در باره زیردریایی روسیه به آمریکا هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، زیردریایی هسته ای روسیه به نام «نووسیبیرسک» از پروژه «یاسین» می تواند دشمن درجه یک نیرویی دریایی آمریکا باشد.

مرکز تحلیلی نیروی دریایی در امور تسلیحات روسیه اطلاع داد که زیردریایی جدید را شاید بتوان شایسته ترین زیردریایی هسته ای نامید. زیردریایی نووسیبیرسک، سومین زیردریایی مدل یاسین در کارخانه کشتی‌سازی سوماش در نزدیکی دریای سفید ساخته خواهد شد.

این زیردریایی طوری طراحی شده است که قابلیت پرتاب موشک‌های متعارف یا هسته‌یی تا مسافت سه هزار مایلی را داشته باشد و علاوه بر آن بتواند با زیردریایی‌های دیگر، کشتی‌های روی آب و اهداف زمینی مبارزه کند.

 زیردریایی اتمی  - اسپوتنیک ایران
زیردریایی های هسته ای بدترین دشمن گروه ناو هواپیمابر آمریکایی؟

دریاسالار دیو جانسون در باره زیردریایی های پروژه «یاسین» روسیه گفته بود:« ما با یک دشمن بالقوه مواجه خواهیم شد. فقط کافی است که به سورودوینسک نگاه کنی!»

زیردریایی کلاس یاسین پروژه 885یک کلاس از زیردریایی روسی است که طول آن 120 متر می‌باشد.

پروژه یاسِن جدیدترین زیردریایی تهاجمی هسته ای متعلق به نیروی دریایی روسیه است. در حال حاضر حداقل 6 فروند از این زیردریایی برای ورود به روند ساخت خود برنامه‌ریزی شده‌اند.

این کلاس جانشین زیردریایی‌های قدیمی کلاس آکولا خواهد شد. در مجموع 30 موشک ضد کشتی و اژدر توسط کلاس یاسین حمل می‌شوند و عمق غوطه وری آن حدوداً 300 متر، لوله‌های پرتاب عمودی24 عدد

 تسلیحات، اژدرهای متفاوت، موشک ضد کشتی و کروز. این کلاس زیردریایی را بعنوان رقیب زیردریایی های کلاس ویرجینیا امریکا می‌دانند.هزینه ساخت زیردریایی پروژه «یاسین» 1 میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام شده است، درحالی که هزینه ساخت ویرجینا، 2 میلیارد و 800 میلیون دلار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала