راکتورهای هسته ای ژاپن تعطیل می شوند

© Photo / Newslinerراکتورهای هسته ای ژاپن تعطیل می شوند
راکتورهای هسته ای ژاپن تعطیل می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژاپن دو راکتور هسته ای خود را در تاکاهاما تعطیل می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه ماینیتی، شرکت انرژی ژاپنی کانسای قصد دارد فعالیت سومین و چهارمین راکتور نیروگاه هسته ای تاکاهاما در غرب جزیره هونشو را به دلیل عدم توانایی در ایجاد تجهیزات حفاظتی در چارچوب استانداردهای جدید ایمنی ضد تروریسم متوقف کند.

راه اندازی مجدد راکتورهای هسته ای سوم و چهارم نیروگاه تاکاهاما در سال 2017 انجام شد. گواهی های که برای این دو راکتور صادر شد دارای مدت اعتبار سه سال بود و این گواهی ها در اوت سال 2020 برای راکتور چهارم و در ماه اکتبر برای راکتور سوم منقضی می شوند. اگر این دو راکتور تعطیل شوند، در ژاپن فقط سه راکتور از 47 راکتوری که ژاپن پیش از حادثه فوکوشیما -1 در سال 2011 وجود داشت در این کشور باقی خواهند ماند.

 راکتور هسته ای کوچک می تواند جایگزین انرژی خورشیدی شود - اسپوتنیک ایران
راکتور هسته ای کوچک می تواند جایگزین انرژی خورشیدی شود

در ماه آوریل سال جاری، کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ژاپن قوانین اخذ گواهینامه های جدید را تشدید کرد و شرکت های انرژی را موظف کرد که زیرساخت های موجود در تاسیسات هسته ای را به موقع به منظور رعایت استانداردهای جدید ایمنی ضد تروریسم نوسازی کنند. برای هر یک از نیروگاه های هسته ای، شرایط به صورت جداگانه تعیین می شود. آن دسته از شرکتهایی که وقت لازم برای انجام اقدامات لازم را ندارند، مجبور خواهند شد واحدهای برق خود را تعطیل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала