اردوغان: عربستان سعودی عمران خان را تهدید کرده است

© AP Photo / Pool/Emrah Yorulmazاردوغان: عربستان سعودی عمران خان را تهدید کرده است
اردوغان: عربستان سعودی عمران خان را تهدید کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه از تهدید نخست وزیر پاکستان توسط مقامامات عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: عربستان سعودی، برای اینکه نخست‌وزیر پاکستان در نشست مالزی شرکت نکند، او را تهدید کرده است.

رئیس جمهور ترکیه، روز جمعه (29 آذر) در مورد اینکه چرا «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان در نشست کشورهای اسلامی در مالزی شرکت نکرد، گفت که عربستان سعودی او را تهدید کرده است.

فشار عربستان سعودی برای لغو کنفرانس کشورهای اسلامی - اسپوتنیک ایران
فشار عربستان سعودی برای لغو کنفرانس کشورهای اسلامی

اردوغان در این باره گفت: عربستان سعودی پاکستان را تهدید کرد که اگر در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی شرکت کند، چهار میلیون کارگر پاکستانی مقیم عربستان را اخراج خواهد کرد و به جای آن‌ها، از کارگران بنگلادشی استفاده خواهد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفته، عربستان سعودی علاوه بر موضوع کارگران پاکستانی، به اسلام آباد هشدار داده اگر نشست مالزی را تحریم نکند، دارایی‌های خود را از بانک مرکزی پاکستان خارج خواهد کرد.

شهر کوالالامپور مالزی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته میزبان نشست سران کشورهای اسلامی بود که با فشار عربستان سعودی، برخی کشورهای عربی و اسلامی مانند پاکستان از شرکت در این نشست خودداری کردند.

نخست‌وزیر پاکستان قبل از اینکه این نشست آغاز شود، به عربستان سعودی رفت و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. ناظران و تحلیل‌گران می‌گویند علت غیبت عمران خان از نشست مالزی به تهدیدها و مشوّق‌های مالی ریاض برای اسلام آباد برمی‌گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала