تحقیقات درباره دانشجویان عربستانی مراکز آموزش نظامی در آمریکا

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airاعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه
اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا پس از تیراندازی در یک پایگاه نظامی از سوی یک دانشجوی نظامی از عربستان سعودی ، درباره همه دانشجویان عربستانی مرکز آموزش نظامی خود تحقیقات انجام داد اما هیچگونه تهدید مستقیم را کشف نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، هری رید، مدیر ضد جاسوسی پنتاگون ضمن بیان این مطلب گفت: تا به امروز ، آژانس ضد جاسوسی و امنیت نظامی  تحقیقات در مورد کلیه دانشجویان نظامی از عربستان سعودی را به پایان رسانده است. این تحقیقات هنوز ادامه دارد ، اما می توانیم گزارش دهیم که هیچ اطلاعاتی درمورد تهدید فوری یافت نشد".  

به گفته وی ، تحقیقات تکمیلی درباره  کلیه دانشجویان نظامی خارجی انجام خواهد شد. علاوه بر این ، پنتاگون گزارشی از نتایج تحقیقات خود  تهیه و توصیه هایی را برای آینده ارائه می دهد. پیش از این مشخص شده است که علاوه بر وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی ، پنتاگون نیز به طور فعال در این تحقیقات شرکت خواهد کرد.

پنتاگون  تا زمانی که استفاده از تشریفات جدید برای بررسی  صلاحیت دانشجویان نظامی خارجی آغاز نشود، از پذیرش کادرهای نظامی جدید خارجی برای آموزش  خودداری خواهد ورزید.

حدود 5 هزار نفر از کادرهای نظامی خارجی در ایالات متحده آموزش می بینند که حدود 850 از آنها شهروند عربستان سعودی هستند.

در نتیجه تیراندازی در پایگاه نظامی در فلوریدا در تاریخ 6 دسامبر ، چهار نفر از جمله  خود تیر انداز کشته و 8 نفر نیز زخمی شدند. مهاجم یک نظامی از  عربستان سعودی بنام  محمد سعید الشمرانی بود که در حال آموزش دیدن  در این پایگاه نظامی آموزش بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала