ساکنان قرقیزستان و تاجیکستان در مرز به یکدیگر سنگ پرتاب کردند

© © Press Service of the State Customs Service of the Kyrgyz Republicپست دیده بانی در مرز قرقیزستان و تاجیکستان
پست دیده بانی در مرز قرقیزستان و تاجیکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز چهارشنبه، سرویس مرزی قرقیزستان خبر از درگیری با 200 نفر در مرز تاجیکستان و قرقیزستان داد، ساکنان مناطق مرزی کشورها به یکدیگر سنگ پرتاب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز صبح حدود ساعت 9.30 بوقت محلی (ساعت 6.30 بوقت مسکو) در روستای کوک تاش قرقیزستان درگیری لفظی بین شهروندان قرقیزستان و تاجیکستان رخ داد که به درگیری تبدیل شد.

حدود 80 شهروند قرقیزستان و 100 شهروند تاجیکستان شروع به پرتاب سنگ به یکدیگر کردند. همانطور که در این بخش مشخص شده است، نمایندگان مرزی، روسای ادارات منطقه ای و مقامات اجرای قانون دو کشور به سرعت وارد صحنه شدند و موفق به آرام کردن مردم شدند.

براساس اطلاعات اولیه سرویس مرزی قرقیزستان، در نتیجه این درگیری کسی مجروح نشد. علت درگیری، به گفته آژانس مرزی قرقیزستان، ضرب و شتم یک شهروند قرقیز توسط تاجیک ها بوده است.

بخش مرزی دولتی قرقیزستان با تاجیکستان مرتبا به محل درگیری بین مردم محلی یا مرزبانان دو کشور تبدیل می شود. دلیل اصلی این درگیری ها، نامشخص بودن مناطق مرزی بین دو کشور است که معلوم نیست مرز در کجا قرار دارد.

در اواسط ماه سپتامبر به دلیل کار ساخت و ساز در یک قسمت غیرقابل توصیف، گارد مرزی قرقیزستان درگذشت و بیش از ده نفر از هر دو طرف زخمی شدند.

سرویس مرزی مرزی قرقیزستان ادعا می کند که طرف تاجیکی اولین کسی بوده که از سلاح استفاده کرده، شلیک در پاسگاه مرزی قرقیزستان "مقصد" و سپس پست مرزی موقت "سای" در منطقه لیلک در استان باتکن رخ داده است.

در عوض، تاجیکستان طرف قرقیزستانی را به اقدامات تحریک آمیز و گشودن آتش به روی شهروندان غیر مسلح روستای بهار متهم می کند، که در نتیجه آن چندین شهروند تاجیکستان بدلیل شلیک گلوله زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала