کره جنوبی به عملیات تنگه هرمز به ایالات متحده پیوست

© AP Photo / Ahn Young-joonکشتی جنگی کره جنوبی
کشتی جنگی کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمهوری کره در اوایل سال 2020 یک ناو گروه را برای شرکت در عملیات تحت هدایت ایالات متحده برای حفاظت از آزادی ناوبری در تنگه هرمز اعزام خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه کره جنوبی چونان ایلبو، با استناد به منابع متعدد دولتی گزارش داد که جمهوری کره در اوایل سال 2020 یک ناو گروه را برای شرکت در عملیات تحت هدایت ایالات متحده برای حفاظت از آزادی ناوبری در تنگه هرمز اعزام خواهد کرد.

ایران برای صادرات نفت ، تنگه هرمز را دور می زند - اسپوتنیک ایران
تصمیم قطر و کویت برای پیوستن به ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس

براساس این روزنامه، تصمیم مربوطه روز سه‌ شنبه توسط رئیس جمهور مون جائه، در جلسه شورای امنیت ملی اتخاذ شده است، سئول پیش از این به ایالات متحده اطلاع داده بود و شروع به کار جزئیات جابجایی نیروها کرده است.

کره جنوبی به احتمال زیاد تیم چوونگ خود را آماده کرده است که در سال 2009 برای مبارزه با دزدان دریایی در سواحل سومالی به عنوان بخشی از کارگروه بین المللی ادغامی 151 اعزام شده است. این تیم شامل ناوشکن کانگ گانگ چان با جابجایی 4.4 هزار تن و یک هلیکوپتر Super Lynx است. همچنین گنجایش 300 نفر که بیشتر آنها را نیروهای ویژه تشکیل می دهند. آنها در هنگام خدمت در خلیج عدن، از 21 مورد حمله دزدان دریایی به کشتی های غیرنظامی جلوگیری کردند.

به گفته منابع چونان ایلبو، نادیده گرفتن درخواست های مکرر واشنگتن برای پیوستن به ائتلاف بین المللی برای مهار تهدید ایران برای جلوگیری از تنگه هرمز، دشوار شد، بنابراین سئول سرانجام موافقت خود را برای اختصاص نیروها اعلام کرد.

با این حال، برای حفظ روابط با تهران، مقرر شد گروهی جداگانه به منطقه اعزام نشود، بلکه دامنه مسئولیت تیم موجود چونه را گسترش دهد.

به گفته این روزنامه، تصمیم فعلی در زمینه مذاکرات در حال انجام برای سهم هزینه های استقرار نیروهای آمریکایی در کره جنوبی اتخاذ شده است. واشنگتن نیاز به سئول دارد که سهم خود را در دفاع مشترک چندین برابر افزایش دهد، اما این اقتضا برای کره جنوبی مناسب نیست. به عنوان یک اقدام سازشی، کره جنوبی مشارکت فعال تری در عملیات ایالات متحده در خارج از کشور در نظر گرفته است.

از طریق تنگه هرمز 70 درصد نفت وارداتی کره جنوبی عبور می کند و بخش قابل توجهی از نفت سئول به طور سنتی از ایران خریداری می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала