آلمان خود را برای تحریم‌ های آمریکا آماده می کند

© Sputnik / Sergey Guneevآلمان خود را برای تحریم‌ های آمریکا آماده می کند
آلمان خود را برای تحریم‌ های آمریکا آماده می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت اقتصاد آلمان از نهایی شدن تحریم‌ های آمریکا علیه پروژه گازی "نورد استریم۲ " خبر داد و آلمان خود را برای مقابله با تحریم ها آماده می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه بیلد آلمان، با استناد به یک یادداشت محرمانه وزارت اقتصاد آلمان گزارش داده است، که سنای آمریکا روز سه شنبه قانون مجوز دفاع ملی 2020 که شامل تحریم ها علیه این پروژه گازی خواهد شد را تصویب خواهد کرد. سپس امضای رئیس جمهور آمریکا تا 20 دسامبر 2019 (29 آذرماه) زده خواهد شد و این تحریم ها حداکثر تا روز جمعه اجرا می شوند.

در این سند محرمانه وزارت اقتصاد آلمان (BMWi) هشدار داده شده است که دولت فدرال آلمان این مسئله را رد نمی کند که تحریم های اعلام شده از طرف آمریکا مانع پروژه انتقال لوله ها در منطقه تجارت خارجی دانمارک برای این پروژه شود.

با این حال در این سند محرمانه بیان شده که ایالات متحده آمریکا هیچ برنامه ای برای تحریم ها علیه آلمان ندارد و هیچ مجازات مستقیمی علیه این پروژه گازی را مد نظر ندارد.

به نوشته نشریه بیلد آلمان، نیلز آنن وزیر مشاور در امور خارجه آلمان، در 12 دسامبر در پیامی توئیتری اعلام کرد که موضع آشکار وزیر امور خارجه آلمان درباره تحریم های آمریکا علیه آلمان نشان دهنده این است که ما در خصوص سیاست انرژی تصمیم گیرنده هستیم نه دولت آمریکا. وزارت امور خارجه آلمان هر گونه دخالت و تحریم خارجی با تاثیرات فراسرزمینی را به طور کامل رد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала