پاپ اسرار تحقیقات مربوط به موارد کودک آزاری را پاک می کند

© AP Photo / Andrew Medichiniپاپ اسرار تحقیقات مربوط به موارد کودک آزاری را پاک می کند
پاپ اسرار تحقیقات مربوط به موارد کودک آزاری را پاک می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاپ فرانسیس قوانین سخت گیرانه ای برای جرایم مربوط به کودک آزاری تدارک می بیند.

به گزارش اسپوتنیک، پاپ فرانسیس حالت رازداری از تحقیق درباره جرایم مربوط به پدوفیلی و خشونت علیه افراد زیر سن قانونی را لغو کرد و در همین زمان آستانه سنی جدید را برای قربانیان انتشار مطالب مستهجن توسط کشیشان تعیین کرد.

مطابق دو فتوای منتشر شده در روز سه شنبه، پاپ دستور تغییر "موازین سختگیرانه در رابطه با جرایم جنسی" را داد، که برای اولین بار در سال 2001 منتشر شد و حاوی مواضع کلیسا در مورد جرائم جنسی علیه کودکان بود.

فتوای جدید تأکید می کند که آموزه های مربوط به ایمان کنگره (باورکاوی پیشین) مسئول جنایات جدی اخلاقی است، که از بین آنها کسب، نگهداری و توزیع توسط روحانیون موارد پورنوگرافی با افراد زیر 18 سال به منظور رضایت جنسی، به هر نوعی و به هر روشی که استفاده شود تبعات سنگینی دارد.

در فتوای قبلی صدور شده در سال 2010، آستانه سنی بالاتر که بر طبق آن واتیکان پورنوگرافی کودکان را تشخیص داد، 14 سال حکم داشت. مقررات جدید قرار است به تصویب کشیشانی برسد، که وظیفه رسیدگی به جنایات مرتکب شده در رابطه با کودک آزاری است انجام می شود.

علاوه بر این، پاپ فرانسیس حکم محرمانه بودن مراحل محاکمه را صادر کرد، که حالت ویژه "رازداری واتیکان" را از پرونده های مربوط به خشونت جنسی و انتشار پورنوگرافی کودک، که روحانیون به آن متهم هستند، حذف می کند. در این بیانیه آمده است: "اسرار پاپ در پیگرد قانونی، دادرسی و احكام صدق نمی كند".

با این حال، کشیشان در بیانیه ای گفتند، اینگونه تحقیقات باید مطابق با "امنیت، یکپارچگی و محرمانه بودن اطلاعات" مربوط به چنین تحقیقاتی انجام شود.

در این سند آمده است: کسی که درخواست را ارائه می کند، فردی که ادعا می کند صدمه دیده است و شاهدین نیز ملزم به سکوت نیستند."

مشکل خشونت جنسی علیه افراد زیر سن قانونی در آغوش کلیسای کاتولیک روم، مورد نگرانی جدی پاپ فرانسیس قرار گرفته است. در ژوئن سال 2016، او روش عزل اسقف ها به دلیل نادیده گرفتن حریم های کودک آزاری را ساده کرد.

پاپ دریافت که از میان دلایل جدی برای حذف فوری اسقف ها، عدم توجه کافی به شکایات مربوط به خشونت جنسی توسط روحانیت علیه کودکان و همچنین "گروههای آسیب پذیر" بزرگسال است.

در آگوست سال 2018، پاپ "نامه ای برای مردم خدا" منتشر کرد، که در آن وی از نمایندگان روحانیت خواست تا توبه کنند و این پدیده شرم آور را از زندگی کلیسا، که او آنرا "قساوت" نامید ریشه کن کنند.

در ماه های اخیر، کلیسای واتیکان مقدس اقدامات سختگیرانه ای را علیه تعدادی از افراد برجسته روم انجام داده است كه قبلاً متهم به سوءاستفاده جنسی از افراد زیر سن قانونی و یا پنهان كردن چنین مواردی بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала