قطع شدن اینترنت در پی ناآرامی ها در هند

CC0 / / قطع شدن اینترنت در پی ناآرامی ها در هند
قطع شدن اینترنت در پی ناآرامی ها در هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات هند پس از اعتراضات گستره شب گذشته در این کشور، دسترسی ساکنان برخی از مناطق این کشور را به اینترنت مسدود کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان دی تی وی، دولت هند پس از نا آرامی ها به دلیل لایحه شهروندی جدید در این کشور، دسترسی ساکنان برخی از مناطق شمال و شمال شرقی این کشور به اینترنت مسدود کرد.

براساس این گزارش، این محدودیت ها در مناطقی که اعتراضات گسترده و درگیری با پلیس طی چند روز گذشته ادامه داشته، اعمال شده است.

پیش از این گزارش شده بود که حدود 60 نفر از جمله نیروهای امنیتی در این درگیری ها زخمی شده اند. همچنین طی روز گذشته حدود 100 دانشجو بازداشت شدند که بیشتر آنها آزاد شده اند.

لایحه جنجالی شهروندی هند به دنبال اعطای حقوق شهروندی به اقلیت های غیر مسلمان از کشور های بنگلادش، پاکستان و افغانستان است که قبل از سال 2015 وارد هند شده اند.

این لایحه ابتدا در سال 2016 در پارلمان هند مطرح شد اما به دلیل اعتراضات گسترده، رسیدگی به آن به زمان دیگری انتقال یافت. این لایحه اکنون بار دیگر توسط آمیت شاه وزیر کشور هند در پارلمان این کشور مطرح شد و توانست در مجلس لوک سابها(مجلس پایین) 311 رای موافق کسب کند.

این لایحه روز  پنجشنبه در مجلس علیای هند نیز تصویب نهایی را به دست آورد تا مسیر ورود آن به قانون اساسی هند هموار شود. اما همزمان با  این  اقدام، مناطق شمال شرق از جمله ایالت آسام هند طی چند روز گذشته شاهد اعتراضات گسترده و همچنین بروز خشونت های متعدد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала