نا امیدی اتحادیه اروپا از کنفرانس اقلیمی سازمان ملل

© AP Photo / Bernat Armangue25-مین دوره اجلاس سازمان ملل در خصوص تغییرات اقلیمی در مادرید
25-مین دوره اجلاس سازمان ملل در خصوص تغییرات اقلیمی در مادرید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا از فقدان کنفرانس اقلیمی سازمان ملل در مادرید بسیار نا امید و متاثر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه صادر شده توسط کمیسیون اروپا در بروکسل در روز یکشنبه، اعلام شد که، اتحادیه اروپا از نتیجه بیست و پنجمین کنفرانس طرفین کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییر اقلیم زمین در مادرید نا امید شده و امیدوار است که یک استراتژی کاهش انتشار طولانی مدت در سال آینده در مجمع گلاسگو حاصل شود.

بررسی مسئله به رسمیت شناختن کشور فلسطین در اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران
بررسی مسئله به رسمیت شناختن کشور فلسطین در اتحادیه اروپا

در این بیانیه آمده است: این بسیار نا امید کننده است که پس از سالها کار فشرده، به ویژه در هفته های اخیر، ما نتوانستیم در مورد ماده 6 توافق کنیم، که انگیزه هایی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای در حال حاضر و در آینده، با هدف حفظ محیط زیست فراهم می کند داشته است.

با این حال، اتحادیه اروپا انتظار دارد که عدم موفقیت کنفرانس مادرید پایان تاریخ نباشد و سال آینده در گلاسکو، کشورها بتوانند اهداف کاهش انتشار گازهای خود را تمدید کرده و دست از جاه طلبی های رو به رشد خود بردارند.

رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس سران در تاریخ 12 تا 13 دسامبر در بروکسل اعلام کردند که دولت های اروپایی با این هدف، که اقتصاد اتحادیه اروپا به خنثی کردن محیط زیست، یعنی عدم تأثیر مخرب بر محیط زیست، تا سال 2050 توافق کرده است.

با این حال، لهستان با این توافق موافقت نکرد و از ثبت نام در این توافق امتناع ورزید، نخست وزیر این کشور ماتئوس موراواکی با اعلام امتناع از این توافق سالن جلسه را ترک کرد. حداکثر 80 درصد برق تولید شده در لهستان از طریق زغال سنگ تولید می شود و ورشو آماده نیست تا برای تامین انرژی خود را مجدداً از منبعی دیگر چون انرژی هسته ای یا گاز تامین کند، انرژی ای که می توانست به دستیابی اهداف تعیین شده توسط اتحادیه اروپا کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала