مالزی: تحریم‌های واشنگتن علیه تهران نوعی دیکاتوری بین الملل است

© AP Photo / Koji Sasaharaمالزی: تحریم‌های واشنگتن علیه تهران نوعی دیکاتوری بین الملل است
مالزی: تحریم‌های واشنگتن علیه تهران نوعی دیکاتوری بین الملل است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر مالزی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نوعی دیکتاتوری بین الملل دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی که برای شرکت در یک مجمع بین المللی در دوحه قطر حضور دارد، در خصوص تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران اظهار داشت: مالزی بازار بزرگی را بعد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از دست داد، ما به اعمال تحریم‌ها برای وادار کردن کشورها به پذیرش ایدئولوژی‌های خاص و تغییر دولت‌ها اعتقاد نداریم.

شگفتی و تحسین ماهاتیر محمد از مقاومت ایرانی‌ها در برابر آمریکا - اسپوتنیک ایران
شگفتی و تحسین ماهاتیر محمد از مقاومت ایرانی‌ها در برابر آمریکا

نخست وزیر مالزی افزود: این نوع تحریم‌ها بدتر از دیکتاتوری داخلی است و به نوعی دیکاتوری بین الملل به حساب می‌آید. وی در ادامه افزود که با اعمال تحریم‌ها تنها یک کشور رنج نخواهد برد بلکه تمام شرکای تجاری وی نیز از نظر اقتصادی رنج خواهند برد.

ماهاتیر محمد همچنین در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین اظهار داشت: جنگهای تجاری چیزی را حل نمی‌کنند. آن‌ها فقط با مردم و سایر افراد غیر مرتبط با جنگ دشمنی می‌کنند.

گفتنی است که همایش بین المللی دوحه در سال ۲۰۰۰ به عنوان بستری برای کشورهای مختلف جهان برای گفت وگو و تبادل نظر در مورد چالش‌های مهم جهانی تاسیس شد. دراین مجمع سالانه مهمترین شخصیت‌های بین المللی شامل رهبران کشورها، اندیشمندان و سیاست گذاران را برای ارائه جدیدترین دیدگاهها در مورد وضعیت حاکمیت جهانی و چالش‌های آن گردهم می‌آیند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала