لبنان: پناهندگان سوری عامل تشدید کننده بحران در کشور هستند

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر لبنان: پناهندگان سوری عامل تشدید کننده بحران در کشور هستند
لبنان: پناهندگان سوری عامل تشدید کننده بحران در کشور هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع لبنان، پناهندگان سوری را عامل "تشدید کننده بحران" در این کشور دانست.

به گزارش اسپوتنیک، الیاس بوصعب، وزیر دفاع لبنان گفت: حضور حدود دو میلیون پناهنده در لبنان به یک تشدید کننده برای بحران اقتصادی در این کشور تبدیل شده است.

پایان ناآرامی ها در مرکز پایتخت لبنان  - اسپوتنیک ایران
پایان ناآرامی ها در مرکز پایتخت لبنان

بوصعب روز یکشنبه در سفر رسمی خود به شرم الشیخ اظهار داشت: این مشکلات پس از بهار عربی با ورود 2.5 میلیون پناهنده از سوریه به لبنان آغاز شد ... جامعه بین المللی قول‌های زیادی برای حل این مشکل داد و در حالی که دولت کاری انجام نمی‌داد به این پناهندگان کمک کرد.

به گفته وی، لبنان امروز یک بحران اقتصادی را تجربه می‌کند، اما "هیچ کس به دلایل واقعی آن توجه نمی کند. دلایل روی هم انباشته شده در 40 یا 50 سال است، اما هجوم پناهندگان این بحران را به انفجار رساند."

وزیر دفاع لبنان یادآور شد: با وجود کمک‌هایی که به پناهندگان سوری در اردوگاه ها داده می‌شود، زمینه مساعدی برای تروریست‌ها در آنجا ایجاد شده است. درصد کمی، حدود دو درصد، تروریست‌هایی هستند که در آنجا پدیدار شدند، اما در هر صورت آنها آنجا هستند و به ارتش لبنان حمله کرده‌اند.

وی خواستار تعامل و حمایت از کشورها برای مقابله با مشکلات مشترک شد، زیرا به گفته بوصعب جنگ‌ها در دنیای مدرن شکل سنتی خود را از دست داده و خصوصیات جدیدی را به دست آورده‌اند.

گفتنی است رهبری لبنان بارها و بارها در ارتباط با هجوم زیاد آوارگان سوری، از جامعه بین المللی کمک خواسته است. در حالی که لبنان تنها چهار میلیون شهروند به استثنای 600 هزار پناهنده فلسطینی دارد، حضور دو میلیون سوری بر اقتصاد و امنیت این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала