کشته و زخمی شدن 45 حوثی در نتیجه درگیری با ارتش یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisکشته و زخمی شدن 45 حوثی در نتیجه درگیری با ارتش یمن
کشته و زخمی شدن 45 حوثی در نتیجه درگیری با ارتش یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در درگیری میان ارتش یمن و حوثی‌ها در استان سعد، 45 حوثی کشته و زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، پورتال خبری نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در درگیری شورشیان انصار الله (حوثی‌ها) با ارتش یمن در استان غربی سعد، 18 مبارز حوثی کشته و 27 نفر زخمی شدند.

حمله حوثی های یمن به ائتلاف عربی - اسپوتنیک ایران
حمله حوثی های یمن به ائتلاف عربی

این پورتال خبری نوشت: این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که یگان‌های حوثی سعی در گرفتن مواضع استراتژیک در بنی معین و جبل الخدر در غرب سعد که دو ماه پیش آنها را محاصره کرده بودند، داشتند. در جریان درگیری‌ها 18 حوثی کشته و 27 نفر دیگر زخمی شدند.

براساس این گزارش نظامی، حمله حوثی‌ها توسط لشکر هفتم نیروی مرزی و با پشتیبانی لشکر ششم و اول دفع شده و ارتش، حوثی‌ها را مجبور به عقب نشینی کرده است.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین الملل حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می‌رسد، ایران از حوثی‌هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند، پشتیبانی می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала