"آزمایش مهم" در تاسیسات موشکی کره شمالی

© AP Photo / Jon Chol Jin"آزمایش مهم" در تاسیسات موشکی کره شمالی
آزمایش مهم در تاسیسات موشکی کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه دولتی کره شمالی، از انجام یک «آزمایش مهم» در سایت موشکی «سوهائی» خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، خبرگزاری «یونهاپ» با اعلام خبر آزمایش مهم پیونگ‌یانگ در سایت موشکی مذکور به نقل از خبرگزاری «کِی. سی. اِن. اِی»،  رسانه دولتی کره شمالی، نوشت کره شمالی قصد دارد از نتایج این آزمایش برای تقویت «بازدارندگی استراتژیک هسته‌ای» خود استفاده کند.

بر این اساس، ماهیت آزمایش و اینکه چه چیزی مورد آزمایش قرار گرفته، مشخص نشده است اما عملیات آن حدود هفت دقیقه از ساعت 10:41 شامگاه جمعه تا ساعت 10:48 (به وقت محلی) طول کشیده است.

رسانه دولتی کره شمالی در بیانیه‌ای که برای اعلام این آزمایش مخابره کرد، گفت: «ما در حال به دست آوردن موفقیت‌های تحقیقاتی در حوزه علوم دفاعی، یکی پس از دیگری هستیم؛ که برای ارتقای هرچه بیشتر بازدارندگی هسته‌ای استراتژیک و معتبر جمهوری دموکراتیک خلق کره  به کار گرفته خواهند شد».

این آزمایش، یک هفته پس از آن انجام شد که کره شمالی در روز جمعه قبل نیز از اجرای «آزمایش بسیار مهم» در تاسیسات موشکی سوهائی خبر داده بود.

هفتم دسامبر رهبران آمریکا و کره شمالی  برای اولین بار طی هفت ماه اخیر گفتگوی تلفنی نیم ساعته داشتند و مسیرهای متفاوت دستیابی به پیشرفت در مورد برقراری صلح در شبه جزیره کره را بحث و بررسی کردند. آنها بر لزوم اجرای مشورت در سطح عالی در آینده ای نزدیک را مطرح کرده و توافق کردند که در هر لحظه که لازم باشد با هم تماس بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала