دانمارک یک ناوچه به همراه صدها سرباز را به تنگه هرمز می فرستد

© Flickr / solveig østerø schrøderدانمارک یک ناوچه به همراه صدها سرباز را به تنگه هرمز می فرستد
دانمارک یک ناوچه به همراه صدها سرباز را به تنگه هرمز می فرستد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت دانمارک برای اطمینان از عبور و مرور ایمن کشتی های باربری و تجاری خود تصمیم گرفت، تا یک فروند هواپیما را با یک هلیکوپتر و حداکثر 155 سرباز به تنگه هرمز بفرستد.

به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه، دولت دانمارک برای اطمینان از عبور و مرور ایمن کشتی های باربری و تجاری خود تصمیم گرفت، تا یک فروند هواپیما را با یک هلیکوپتر و حداکثر 155 سرباز به تنگه هرمز بفرستد. این خبر توسط رادیو دانمارک با استناد به وزیر امور خارجه پادشاهی اپه کوفود گزارش شده است.

کوفود در نشستی در کمیته سیاست خارجی فولکتینگ (پارلمان) گفت: این تصمیم می تواند به کشتی های ما کمک کند که بدون هیچ گونه خطری برای امنیت آنها قایقرانی کنند. بنابراین نیروی دریایی دانمارک جزئی از مأموریت مشترک اروپا در این تنگه خواهد شد. دولت باید بلافاصله قبل از ارسال کشتی به منطقه، پیشنهادی را به پارلمان بفرستد.

در حال حاضر مشخص است که علاوه بر دانمارک و فرانسه، هلند نیز در گشت زنی ها شرکت خواهد کرد. به گفته طرف فرانسوی، این مأموریت تنها حدود 10 کشور را شامل می شود.

اوضاع در خلیج فارس در 19 ژوئیه بدتر شد وقتی نفتکش استنا ایمپرو که زیر پرچم انگلیس قایقرانی می کرد، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز توقیف شد.

براساس اطلاعات سپاه، این نفتکش به علت نقض قوانین بین المللی توقیف شد و برای بازرسی به بندر فرستاده شد. وزارت امور خارجه آمریكا اعلام كرد كه واشنگتن در حال ایجاد ائتلاف برای اطمینان از آزادی ناوبری در منطقه خلیج فارس است. استرالیا، بحرین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و انگلیس قصد خود را برای پیوستن به این ائتلاف اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала