شخصیت سال مجله تایم: گرتا تونبرگ

© REUTERS / RAFAEL MARCHANTEشخصیت سال مجله تایم: گرتا تونبرگ
شخصیت سال مجله تایم: گرتا تونبرگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله تایم یک نوجوان فعال محیط زیست اهل سوئد را به عنوان شخصیت سال 2019 انتخاب نمود.

به گزارش اسپوتنیک، مجله تایم که هر سال شخصیت سال را انتخاب و عکس فرد یا گروه برنده را روی جلد منتشر می‌کند، امسال از گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست سوئدی است که به خاطر فعالیت برای آگاه‌سازی جهانی در مورد خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی و سؤال از سیاستمداران برای پاسخگویی به عدم اقدام خود در مورد بحران آب و هوا مشهور است، به عنوان شخصیت سال رونمایی کرد.

​شخص سال عنوانی است که مجله تایم، هفته‌نامه آمریکایی، از سال ۱۹۲۷ هر ساله به کسی که در سال سپری شده بیشترین توجه مثبت یا منفی را برانگیخته باشد اعطا می‌کند. تا سال ۱۹۸۸ این عنوان مرد سال نام داشت.

گرتا تونبرگ در اوت ۲۰۱۸، هنگامی که ۱۵ ساله بود مدرسه را ترک کرد و در خارج از پارلمان سوئد، تابلویی را در دست گرفت که خواستار اقدام شدیدتر در زمینه اقلیم شد. گرتا در مدت سه هفته‌ای که به نشان اعتراض مقابل پارلمان سوئد حضور داشت، تراکت های کوچکی به مردم می داد که رویشان نوشته شده بود: من این کار را می کنم، زیرا شما بزرگ ترها دارید به آینده من گند می زنید. حرکت او توجه رسانه های زیادی را به خودش جلب کرد و باعث شد ۲۰هزار دانش آموز در بیش از ۲۷۰نقطه دنیا برای توجه به بحران های آب وهوایی دست به اعتصاب بزنند و به مدرسه نروند.

گرتا برای صحبت و بیان دیدگاهش به کشورهای مختلف سفر کرده و با مسئولان و سیاست مداران دنیا گفت وگو و مکاتبه کرده است. از باراک اوباما گرفته تا آنتونیو گوترش. گوتریش بعد از مطلع شدن از حرکت الهام بخش این دختر نوجوان، در پیام تامل برانگیزی نوشت: نسل من نتوانسته است به درستی پاسخ گوی چالش چشمگیر تغییرات اقلیمی باشد. این را عمیقا جوانان احساس می کنند. عجیب نیست اگر آن ها عصبانی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала