اتهام جدید بحرین به قطر

© AP Photo / Bilal Husseinوزیر امور خارجه بحرین خالد بن احمد آل خلیفه
وزیر امور خارجه بحرین خالد بن احمد آل خلیفه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه بحرین از تصمیم قطر برای عدم حضور امیر قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌ فارس در ریاض انتقاد کرد و این امر را نشانه ای از عدم تمایل قطر برای حل بحران در این شورا دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رای الیوم، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین در واکنش به مشارکت سطح پایین قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌ فارس در ریاض، از آنچه عدم جدیت قطر در پایان دادن به بحرانش با 4 کشور عربی خوانده، ابراز تاسف کرده است.

امیر قطر به نشست سران شورای همکاری خلیج فارس نمی رود - اسپوتنیک ایران
امیر قطر به نشست سران شورای همکاری خلیج فارس نمی رود

وزارت خارجه بحرین، شب گذشته در بیانیه‌ خود همچنین به اظهارات محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه  قطر، که اخیرا در نشست رم اعلام کرده است که مذاکرات کشورش با عربستان سعودی از شروط و خواسته‌ های غیرممکن فراتر رفته است، واکنش نشان داده و گفته است: این اظهارات منعکس کننده هیچ مضمونی نیست و به هیچ وجه این مسائل بحث و بررسی نشده است.

چهلمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض بدون حضور امیر قطر عصر دیروز برگزار شد؛ نشستی که برای حل بحران روابط دوحه-ریاض امید زیادی به آن بسته شده بود.

بر این اساس، امیر قطر که از سوی پادشاه سعودی رسما به این اجلاس دعوت شده بود، در روز دوشنبه عازم کشور آفریقایی رواندا شد تا در یک مراسم نه چندان مهم شرکت کند و به نمایندگی از خود، عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر و وزیر کشور قطر را راهی این نشست کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала