ظریف به نمایندگان مجلس درباره خرید و فروش موشک و تحریم توضیح داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف به نمایندگان مجلس درباره خرید و فروش موشک و تحریم توضیح داد
ظریف به نمایندگان مجلس درباره خرید و فروش موشک و تحریم توضیح داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران دیدار و تبادل نظر کرد. یکی از مهمترین محورهای این دیدار، آخرین تحولات سیاست خارجی بویژه تحولات مربوط به اجرای برجام، تحولات منطقه ای و روابط با همسایگان و سایر مسائل جاری خارجی و بین المللی بود.

شهروز برزگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح این نشست، گفت: ایران قصد دارد در کنار آزمایش‌های موشکی، راه‌های دستیابی به فضا را نیز در برنامه های آینده خود قرار دهد. همچنین مسائلی همچون برجام و نامه تروئیکای اروپا به سازمان ملل درباره آزمایش موشک‌های بالستیک ایران مورد بحث قرار گرفت؛ این نامه در حالی تنظیم شد که اقدامات ایران بر اساس پروتکل‌های جهانی بوده است.

ظریف: دامن نظام ایران از پولشویی مبرا است - اسپوتنیک ایران
ظریف: دامن نظام ایران از پولشویی مبرا است

برزگر افزود: ایران می تواند طبق برجام از سال آینده خرید و فروش موشک را در چارچوب کنوانسیون‌های بین المللی از سر بگیرد، با وجود اینکه فعالیت‌های موشکی ایران همواره صلح آمیز و صرفا برای امور دفاعی بوده است، اروپایی‌ها تحت تأثیر اظهارات سران آمریکایی به خصوص پمپئو هستند که ایران موشک‌هایی با برد بالای 2000 کیلومتر و با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را در حال آزمایش دارد که اینگونه نیست. 

وی اضافه کرد: در این جلسه درباره تحریم فروش نفت ایران هم گفت‌وگو شد و تحلیل ‌هایی درباره وضعیت آمریکا با ترامپ و بی ترامپ و در شرایط حکومت دموکرات‌ها یا جمهوریخواهان ارائه شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که در این جلسه بر ضرورت استفاده از پتانسیل کشورهای همسایه تأکید و شد و اینکه باید برای روابط ایران با ترکیه، عراق و سایر کشورهای همسایه نیز اقدامات بیشتری شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала