اردوغان: بحران رهبری در اروپا جدی است

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERSاردوغان: بحران رهبری در اروپا جدی است
اردوغان: بحران رهبری در اروپا جدی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه در هشداری به کشورهای اروپایی گفت که آنها با یک بحران رهبری روبرو هستند و رهبران فعلی اروپا مانع تلاش‌ها برای همکاری می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در هشداری به کشورهای اروپایی گفت که آنها با یک بحران رهبری روبرو هستند و رهبران فعلی اروپا مانع تلاش‌ها برای همکاری می‌شوند. گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان رهبری الهام‌بخش بود اما این قاره اکنون با کمبود چنین رهبری مواجه است.

وی خاطرنشان کرد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اصلاحاتی را که شرودر مطرح کرده بود، به کار گرفت اما رهبران فعلی اروپا تمایلی به همکاری ندارند.

روزنامه دیلی صباح با انتشار سخنان اردوغان نوشت که او پیامبر اسلام را تنها رهبر و راهنما می‌داند. وی همچنین دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را برای نداشتن دستورکاری مخفی تحسین کرد و افزود: مهم نیست ترامپ را دوست داشته باشید یا نه. او شخصیتی برجسته است، با صداقت و رُک با من صحبت می‌کند و من هم همین کار را می‌کنم.

درخواست اردوغان از شهروندان ترکیه - اسپوتنیک ایران
درخواست اردوغان از شهروندان ترکیه

اردوغان در ادامه گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز دستور کار پنهانی ندارد و برای تسهیل ایجاد صلح در منطقه با ترکیه همکاری می‌کند. اردوغان همچنین تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر را به عنوان رهبری جوان و پویا در حاشیه خلیج‌فارس تحسین کرد. او همیشه حامی فقراست و به کشورهای نیازمند کمک می‌کند و هر کجا که بتواند، به ویژه در نشست‌های جهانی از جمله در نشست‌ اخیر ناتو و مجمع عمومی سازمان ملل از مظلومان دفاع می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала