راز نشست و برخاست جت سوئیسی در فرودگاه مهرآباد + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / راز نشست و برخاست جت سوئیسی در فرودگاه مهرآباد + عکس
راز نشست و برخاست جت سوئیسی در فرودگاه مهرآباد + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه سوئیس، در سفری از پیش اعلام نشده روز گذشته وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، روز گذشته ساعت 17:00 به وقت تهران یک هواپیمای جت فالکن سوئیسی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته و ساعت 6:00 صبح روز بعد تهران را به مقصد زوریخ ترک کرد.

کانال مالی مشترک؛ بازی برد – برد ایران و سوئیس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کانال مالی مشترک؛ بازی برد – برد ایران و سوئیس

در این هواپیما تی ساقی، مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه سوئیس حضور داشت که در سفری از پیش اعلام نشده از زوریخ وارد فرودگاه مهرآباد تهران شده و بلافاصله راهی جلسه با مدیران وزارت خارجه ایران شده بود. صبح روز بعد مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه سوئیس در حالیکه ژیو وانگ (شهروند آمریکایی چینی الاصل که سه سال قبل به جرم جاسوسی در ایران دستگیر و به ده سال حبس محکوم شد) را به همراه خود داشت، تهران را به مقصد زوریخ ترک کرد.

در همین حال، صبح امروز یک هواپیمای ایرانی درحالیکه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه و عباس موسوی، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ایران سرنشینان آن بودند، تهران را به مقصد زرویخ ترک کرد تا مسعود سلیمانی (استاد و پژوهشگر ایرانی که از اکتبر سال 2018 در بازداشت نیروهای امنیتی و پلیس فدرال آمریکا بود)  را از مقامات سوئیسی تحویل بگیرند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه  ایران در این راستا در توئیتی از آزادی دکتر مسعود سلیمانی خبر داده و از دولت سوئیس بطور ویژه قدردانی کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала