ورود ناو هواپیما براتمی آمریکایی "هری ترومن" به دریای مدیترانه

اشتراک
ناو هواپیما بر اتمی آمریکایی "هری ترومن" از طریق تنگه جبل الطارق وارد دریای مدیترانه شد.

به گزارش اسپوتنیک، اطلاعات سیستم بین المللی نظارت بر رفت و آمد کشتی ها (AIS) حاکی از ان است که ناو هواپیما بر اتمی آمریکا جلودار یک ناو گروه است که از یک رزمناو موشک انداز، چند ناوشکن و یک زیردریایی اتمی مسلح به موشک های کروز "تاماهاک" تشکیل شده است.

گفته می شود ناو گروه آمریکایی با جلوداری  ناو هواپیما بر هری ترومن  مدتی در شرق دریای مدیترانه مستقر شده و سپس این ناو هواپیما بر جای ناو هواپیمابر "آبراهام لینکلن" را در خلیج فارس خواهد گرفت.

افزایش حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه در شرایط تیرگی مناسبات ایالات متحده و ایران رخ می دهد.روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را به دست داشتن در آن  متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала