نبنزیا: تلاش برای کشاندن بغداد به رویارویی با ایران باعث بی ثبات در عراق می شود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا: تلاش برای کشاندن بغداد به رویارویی با ایران باعث بی ثبات در عراق می شود
 نبنزیا: تلاش برای کشاندن بغداد به رویارویی با ایران باعث  بی ثبات در عراق می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: تلاش برای کشاندن عراق به یک رویارویی منطقه ای با ایران باعث بی ثباتی فضای داخل عراق خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: "ما از تأثیر منفی احتمالی بر اوضاع سیاسی عراق در نتیجه وضعیت متشنج مصنوعی ایجاد شده در اطراف ایران نگران هستیم."

وی تأکید کرد که عراق حق دارد تا روابط خوب با همسایگان خود ایجاد کند و هیچ کس حق ندارد این روابط را تضعیف کند.

به گفته وی، روسیه در چارچوب طرح مسکو که برای امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس پیشنهاد داده است، آماده است تا با همه شرکای علاقه مند منطقه ای و بین المللی همکاری کند.

در ماه ژوئیه، روسیه از طرح خود در مورد امنیت جمعی در خلیج فارس پرده برداشت. اقدامات پیشنهادی مسکو برای تقویت امنیت در منطقه شامل امتناع از استقرار دائم کشورهای خارج از منطقه در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایجاد مناطق بدون تنش و درگیری، ایجاد خطوط ارتباطی داغ برای تماس های اضطراری و تبادل اطلاعات در مورد خرید اسلحه و نیروهای نظامی است. روسیه همچنین ایجاد یک سازمان امنیتی را پیشنهاد می دهد که شامل روسیه، آمریکا، چین، هند، اتحادیه اروپا و سایر طرف های ذینفع می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала