مقام سابق خزانه داری آمریکا: سیا در نا آرامی های اخیر ایران نقش داشت

© Photo / Tasnimمقام سابق خزانه داری آمریکا: سیا در نا آرامی های اخیر ایران نقش داشت
مقام سابق خزانه داری آمریکا: سیا در نا آرامی های اخیر ایران نقش داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پل کریگ رابرت، دستیار وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا از پشت پرده نا آرامی های اخیر در ایران خبر داد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پل کریگ رابرتس که در دوره ریاست جمهوری ریگان در سال 1981 دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور سیاست اقتصادی بود و هم‌اکنون رئیس مؤسسه اقتصاد سیاسی است، به تحولات اخیر ایران پرداخته و از پشت‌پرده نا آرامی های اخیر در ایران سخن گفته است.

حمایت وزیر خارجه آمریکا از اعتراضات در ایران - اسپوتنیک ایران
حمایت وزیر خارجه آمریکا از اعتراضات در ایران

رابرتس در پاسخ به خبرنگار تسنیم در رابطه با واکنش مقامات آمریکایی از جمله برایان هوک که رضایت خودشان را از اعتراضات در ایران ابراز کرده و آن را نتیجه سیاست فشار حداکثری واشنگتن دانستند گفت: " سؤال اصلی این است که؛ چرا دولت ایران با افزایش قیمت سوخت، در واقع بازی سیاست واشنگتن را خورده است؟"

وی همچنین در واکنش به اظهارات مقام های ایرانی در خصوص دست داشتن سازمان های اطلاعاتی آمریکا در این اعتراضات خاطر نشان کرد: " واشنگتن قصد اجرای انقلاب‌های رنگی را دارد، مثل جنبش سبز در ایران. اکثر این انقلاب‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. سؤال واقعی این است؛ چرا کشورها به صندوق‌هایی که از سوی آمریکا تأمین مالی می‌شود و همین طور سازمان‌های غیردولتی اجازه فعالیت به‌عنوان ستون پنجم را در کشورهای خود می‌دهند؟ چرا خرابکاران دستگیر نشده و این سازما‌ن‌ها متلاشی نمی‌شوند؟ "

وی در پایان افزود: " ایالات متحده مایل به دیپلماسی در تعامل با هیچ کشوری نیست، حتی با کشورهای بسیار قدرتمندتر از ایران، مثل روسیه و چین. واشنگتن از تهدید و زور استفاده می‌کند، نه دیپلماسی."

لازم به ذکر است که شبکه تلویزیون دولتی ایران پیشتر در روز چهارشنبه به نقل از وزارت  اطلاعات این کشور اعلام کرده بود که 8 نفر از عوامل وابسته به سازمان سیا، پس از نا آرامی های اخیر در ایران دستگیر شده اند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات اعلام کرد که تعدادی از عناصری که در تلاش برای جمع آوری اطلاعاتی از به گفته آنها اغتشاشات و انتقال آنها به خارج کشور جهت ارائه به بیگانگان بودند قبل از هرگونه اقدام، شناسائی و دستگیر شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала