واکنش اسرائیل به پیوستن شش کشور اروپایی جدید به اینستکس

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اسرائیل به پیوستن شش کشور اروپایی جدید به اینستکس
واکنش اسرائیل به پیوستن شش کشور اروپایی جدید به اینستکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه اسرائیل به پیوستن شش کشور اروپایی جدید به سازوکار مالی اینستکس واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که تصمیم دولتهای شش کشور اروپایی برای پیوستن به اینستکس تحت عنوان سهامدار می‌تواند توسط مقامات ایرانی برای تشدید سرکوب در داخل این کشور استفاده شود.

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به پیوستن چند کشور اروپایی جدید به اینستکس

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ و سوئد بدترین زمان را انتخاب کردند. صدها ایرانی بی گناه که در آخرین دور اعتراضات کشته شدند، در حال حاضر در گورهای خود دراز کشیده‌اند."

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه اسرائیل آمده است: "ما از این کشورهای اروپایی می‌پرسیم؛ شما چه سیگنالی را برای مردم ایران ارسال می‌کنید؟ آیا شناسایی مقامات رژیم که مسئول کشتار غیرنظامیان بی گناه هستند، کارآمدتر و اخلاقی تر نخواهد بود؟"

بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ و سوئد روز جمعه به سازوکار مالی اینستکس برای تجارت با ایران پیوستند. در بیانیه مشترک شش کشور آمده است: با توجه به اینکه اروپا همچنان از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند، در تلاش است تا بخش اقتصادی معامله را پیاده سازی کند و فرآیندهای تجاری مشروع را بین اروپا و ایران ترویج کند، ما در حال عضو شدن در اینستکس سازوکار حمایت از مبادلات تجاری هستیم. کشورهای اروپایی همچنین از ایران خواستند که فوراً به رعایت شرایط توافق هسته ای بازگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала