پتانسیل اقتصادی سازمان شانگهای اتحادیه اروپا و کشورهای عربی را به خود جذب می کند

© Fotohost-agencyپتانسیل اقتصادی سازمان شانگهای اتحادیه اروپا و کشورهای عربی را به خود جذب می کند
پتانسیل اقتصادی سازمان شانگهای اتحادیه اروپا و کشورهای عربی را به خود جذب می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته دبیر کل سازمان همکاریهای شانگهای، علاقه اتحادیه اروپا و کشورهای عربی به پتانسیل اقتصادی این سازمان رو به افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، ولادیمیر نوروف در روز یکشنبه اظهار داشت: " امروز، پتانسیل اقتصادی سازمان همکاری شانگهای کشورهای بیشتری را جذب می کند. به عنوان مثال، هفته آینده با دبیران اتحادیه کشورهای عربی در دبیرخانه جلسه داریم." وی افزود: " آنها برای همکاری و مشارکت در سازمان ما ابراز علاقه کرده اند. همچنین اخیراً ما با 28 سفیر اتحادیه اروپا در پکن ملاقات کردیم و تقریباً یک ساعت گفتگو داشتیم. آنها خاطرنشان کردند که سازمان شانگهای به یک سازمان تأثیرگذار تبدیل شده است، به خصوص در تأمین ثبات و امنیت منطقه ای."

شانگهای - اسپوتنیک ایران
عضویت هند و پاکستان در سازمان همکاری شانگهای

به گفته نوروف، علاقه جامعه جهانی به قالب سازمان شانگهای پس از الحاق هند و پاکستان بیشتر شده است. دبیرکل همچنین خاطرنشان کرد: " ما تقریبا نیمی از جمعیت جهان و 60٪ قلمرو اوراسیا را متحد می کنیم."

یادآور می شود که بیانیه تأسیس سازمان شانگهای در ژوئن سال 2001 توسط شش کشور قزاقستان، قرقیزستان، چین، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در شانگهای امضا شد. در تاریخ 9 ژوئن 2017، هند و پاکستان نیز عضوی از اعضای این سازمان شدند. چهار کشور ناظر (افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان) و شش شریک گفتگو (آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا)  نیز در کار این انجمن شرکت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала