پیامدهای حضور ارتش آمریکا درعراق +عکس

© Photo / The U.S. Armyپیامدهای حضور ارتش آمریکا درعراق +عکس
پیامدهای حضور ارتش آمریکا درعراق +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگران به تولد شمار قابل توجهی از کودکان ناقص الخلقه در اطراف پایگاه هوایی طلیل در عراق -که توسط ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا اداره می شود- اشاره کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، یک پژوهش جدید پزشکی نشان می دهد علیرغم گذشت بیش از ۱۵ سال از اشغال عراق توسط ایالات متحده امریکا، کودکان عراقی که در نزدیکی پایگاه طلیل در شهر الناصریه به دنیا می آیند، از عیوب جسمی شدید در نتیجه حضور مستمر نظامیان امریکایی در این پایگاه رنج می برند.

پایگاه آمریکایی اینترسپت به نقل از پژوهش پزشکی جدیدی که از سوی مجله "آلودگی زیست‌محیطی" و شماری از پژوهشگران مستقل انجام شده است، نوشت: تولد شمار قابل توجهی از کودکان ناقص الخلقه در اطراف پایگاه هوایی طلیل ثبت شده است، این پایگاه توسط ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده امریکا اداره می شود. از جمله عیوب و بیماری‌هایی که کودکان متولد شده این منطقه از آن رنج می برند می توان به مشکلات عصبی، بیماری‌های قلبی، فلج بودن و یا نقص عضو اشاره کرد که در نتیجه وجود میزان بالایی از ترکیبات اورانیومی در بدن این کودکان اتفاق افتاده است.

​در همین رابطه، یکی از پژوهشگران برجسته مجله آلودگی زیست محیطی در سخنانی گفت: «نمونه‌هایی از مو، دندان و مغز استخوان افرادی را که در نزدیکی پایگاه هوایی طلیل زندگی می کنند را گردآوری کردیم، پس از آزمایش‌های انجام شده مشاهده کردیم که در سه بافت مذکور، میزان بالایی از ماده اورانیوم وجود دارد.»

وی افزود: «نتایج جدید به دست آمده در کنار دلایل دیگر نشان می دهد که عملیات نظامی امریکا آثار پزشکی و جسمی بسیار خطرناکی بر روی شهروندان عراقی داشته است به طوری که هر چقدر به پایگاه امریکایی طلیل در الناصریه نزدیک‌تر می شویم، میزان اورانیوم در بدن افراد افزایش یافته و احتمال تولد کودکان ناقص الخلقه رو به فزونی می رود.»

در ادامه این گزارش پزشکی آمده است که نتایج پژوهش جدید بر پیامدهای منفی حضور ارتش امریکا بر محیط پیرامون و غیرنظامیانی که در آن زندگی می کنند، تاکید دارد.

در پایان این گزارش آمده است علیرغم خشم شدیدی که پژوهش‌های گذشته درخصوص بکارگیری اورانیوم غنی شده از سوی ارتش امریکا به همراه داشته و ارتش این کشور متعهد شد در حمله به داعش از اورانیوم استفاده نکند اما تحقیقات گروه‌های مستقل ثابت می کند ارتش ایالات متحده امریکا هنوز به بکارگیری ترکیبات سمی مانند اورانیوم در عملیات‌های نظامی خود ادامه می دهد.

در حالی آلودگی های محیط زیستی حمله آمریکا هنوز پس از گذشت ۱۵ سال مردم عراق را با مشکلات بی شماری مواجه کرده است که بر اساس آمارهای موجود بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ حدود ۸۸۲۵ نظامی عراقی و حدود ۵۰۱۵۲ غیر نظامی کشته شده اند.

همچنین به عقیده بسیاری از تحلیلگران، سفارت آمریکا در ایجاد اغتشاشات اخیر عراق -که بر بستر مطالبات به حق مردم عراق شکل گرفته است- نقش داشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала