هلند به خلیج فارس کشتی می فرستد

© AFP 2023 / Frederick Florinهلند در راستای ماموریت اروپا جهت تامین امنیت، کشتی به خلیج فارس می فرستد
هلند در راستای ماموریت اروپا جهت تامین امنیت، کشتی به خلیج فارس می فرستد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر هلند اعلام کرد که این کشور در راستای ماموریت اتحادیه اروپا برای تامین امنیت در خلیج فارس، به این منطقه کشتی اعزام می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مارک روته، نخست وزیر هلند با اعلام خبر اعزام کشتی به خلیج فارس جهت شرکت در ماموریت اروپا برای تامین امنیت کشتی رانی در این منطقه  گفت: " تامین کشتی رانی آزاد و امن بسیار مهم است."

وی افزود: " هلند خوشحال است که در این ابتکار عمل ایفای نقش می کند."

هلند برای پیوستن به ائتلاف تنگه هرمز به رهبری فرانسه اعلام آمادگی کرد - اسپوتنیک ایران
هلند برای پیوستن به ائتلاف تنگه هرمز به رهبری فرانسه اعلام آمادگی کرد

مأموریت کشتی هلندی از پایان ژانویه سال 2020 تا پایان ژوئن همان سال دوام خواهد داشت.

علاوه بر این، هلند تعداد مشخصی از پرسنل را به دفتر مرکزی مأموریت اروپا در پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی اعزام می کند.

یادآور می شود که در تاریخ 19 ژوئیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گزارش داد كه نفتکش استنا ایمپرو كه در زیر پرچم انگلیس قایقرانی می كند، به دلیل نقض قوانین حمل و نقل بین المللی در تنگه هرمز توقیف شده است.

لازم به ذکر است که توقیف این کشتی از سوی ایران پس از آن اتفاق افتاد كه مقامات جبل الطارق، در 4 ژوئیه نفتکش GRACE 1 را كه مظنون به ارسال نفت ایران به سوریه بود را بع دلیل مغایرت با تحریم های اتحادیه اروپا، توقیف كردند.

در نتیجه، هر دو نفتکش رفع توقیف شدند. با این حال، ایالات متحده پس از توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز، پیشنهاد تشکیل ائتلافی برای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس را داده بود.

ایده ائتلاف اروپایی نخستین بار توسط فرانسهدر ماه ژوئیه ابراز شد.  در عین حال، برخی از کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرده اند که ائتلاف دیگری - تحت نظارت ایالات متحده - فقط باعث افزایش تنش در روابط بین واشنگتن و تهران خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала