جانسون: بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می شود

© REUTERS / Jonathan Hordle/ITVجانسون: بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می شود
جانسون: بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا امروز اعلام کرد، در صورتیکه حزبش در انتخابات اکثریت آرا را کسب کند بریتانیا حداکثر تا 31 ژانویه سال 2020 از اتحادیه اروپا خارج می‌ شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در گفتگو با رادیو LBC بیان کرد: اگر بتوانیم اکثریت آراء در انتخابات را بدست بیاوریم تا 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج می‌ شویم.

جانسون همچنین گفته خود را تکرار کرد، که دلیلی برای تمدید دوره انتقال بعد از بریگزیت تا پایان سال 2020 نمی بیند که بریتانیا به آن نیاز داشته باشد.

جانسون به جلسه پارلمان مربوط به برگزیت نرفت - اسپوتنیک ایران
جانسون به جلسه پارلمان مربوط به برگزیت نرفت

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترجیح می‌ دهد نخست وزیر شود یا بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، گفت: من ترجیح می‌ دهم از اتحادیه اروپا خارج شویم. این چیزی است که می‌ توانم به شما پاسخ بدهم.

نخست وزیر انگلیس همچنین افزود: بهتر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا زمانیکه برای شرکت در نشست رهبران ناتو به لندن می‌آید، در موضوع انتخابات نزدیک بریتانیا درگیر نشود و ادامه داد: آنچه ما به عنوان دوستان و متحدان دوست انجام نمی‌ دهیم این است که در انتخابات یکدیگر دخالت و ورود نمی کنیم.

این صحبت‌های جانسون در حالی مطرح شده که حزب محافظه کار وی در نظرسنجی‌ ها پیش از انتخابات 12 دسامبر از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه افزود: بهترین کار زمانیکه شما دوستان و متحدان نزدیکی چون آمریکا دارید، همین است و انگلیس نیز به نوبه خود در انتخابات دیگر کشورهای دوست و متحد وارد نمی‌شود.

ترامپ پیشتر درباره انتخابات بریتانیا در اکتبر گفته بود که جرمی کوربین رهبر حزب کارگر این کشور برای بریتانیا بسیار بد خواهد بود و جانسون باید با نایجل فاراژ رهبر حزب بریگزیت به توافق برسد.

روزنامه سان در گزارش امروز خود نوشت، برخی از اشخاص برجسته حزب محافظه کار نگران آن هستند که ترامپ در جریان سفر دو روزه‌ اش به لندن مطالبی را بگوید که باعث ناراحتی حزب شود چون وی در سفرهای پیشین خود هم به سیاست‌ های انگلیس تاخته بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала