واکنش مردم عراق به استعفاى احتمالى عبدالمهدی

© Sputnik / Nazek Mohammedواکنش مردم عراق به استعفاى احتمالى عبدالمهدی
واکنش مردم عراق به استعفاى احتمالى عبدالمهدی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هزاران نفر پس از بیانیه‌ نخست وزیر عراق مبنی بر قصد وی برای استعفا در میدان تحریر بغداد گرد هم آمدند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از اظهارات عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق مبنی بر قصد وی برای ارسال نامه استعفا به پارلمان هزاران نفر در روز جمعه در میدان تحریر در مرکز بغداد گرد هم آمدند. به گفته کانال تلویزیونی العربیه، مردم در میدان تحریر، جایی که هفته‌ها معترضین در آن به صورت منظم حضور داشته و چادر زده بودند، در حال شادی هستند.

نخست وزیر عراق استعفا می‌کند - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر عراق استعفا می‌کند

روز جمعه، عبدالمهدی اعلام کرد که نامه استعفای خود را به شورای نمایندگان (پارلمان) ارسال می‌کند تا از "سقوط عراق در ورطه خشونت و آشوب" جلوگیری کند. هنوز هیچ گزارشی از مجلس درباره تشكیل جلسه نمایندگان دریافت نشده است. در عین حال، بسیاری در عراق استعفای نخست وزیر را یک واقعیت به انجام رسیده می‌دانند، اگرچه طی دو ماه اعتراضات ضد دولتی، رئیس دولت بارها و بارها از قصد خود برای استعفا سخن گفته بود.

پیش از این محمد الهاشمی، رئیس دفتر نخست وزیر عراق، محمد زیدان القریشی،  فرمانده پلیس استان ذی‌قار و طلال بلال العارضی، معاون استاندار نجف استعفا داده‌اند. این استعفاها در میان درگیری‌ها در الناصریه (مرکز استان ذی‌قار) جایی که بیش از 30 نفر در دو روز آشوب جان باختند و نجف (مرکز استان نجف) که کنسولگری ایران مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شد و به گفته منابع مختلف در درگیری‌های آن بیش از 10 نفر کشته شدند، رخ داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала