برنامه مکرون برای تبدیل شدن به مهمترین فرد اروپا

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر برنامه مکرون برای تبدیل شدن به مهمترین فرد اروپا
برنامه مکرون برای تبدیل شدن به مهمترین فرد اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه قصد دارد کشورش را به یک قدرت پیشرو در اروپا تبدیل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قصد دارد کشورش را به جای آلمان به یک قدرت پیشرو در اروپا تبدیل کند.

توضیح وزیر دفاع فرانسه در ارتباط با اظهارات مکرون در مورد ناتو - اسپوتنیک ایران
توضیح وزیر دفاع فرانسه در ارتباط با اظهارات مکرون در مورد ناتو

بلومبرگ خاطرنشان می‌شود، دستیاران رئیس جمهور بر این باورند که با اندکی  تلاش می توان توجه را به خود جلب کرد و باعث تحریک متحدین شد. نمونه این مورد، اظهارات وی در باره "مرگ مغزی" ناتو است. در همین حال، فرانسه نباید اجازه عضویت کشورهای جدید در اتحادیۀ اروپا را بدهد و آزادی جابجایی در درون اتحادیه را مورد بازبینی قرار بدهد.

طبق استراتژی مکرون، به نفع پاریس است تا هر کاری برای تضعیف نقش آمریکا در ناتو انجام دهد. به نوبه خود ، روسیه از نظر رهبر فرانسه به عنوان متحد بالقوه‌ای دیده می‌‍شود که می تواند در صورت پیوستن به پروژه‌های اروپایی به جای چینی‌ها، تعادل قدرت در اوراسیا را تغییر دهد.

لازم به ذکر است که در ماه نوامبر، مکرون اعلام کرد که ناتو دچار "مرگ مغزی" شده است. به عقیده وی، ایالات متحده به طور فزاینده‌ای در حال دور شدن از اروپا است. مکرون همچنین خاطرنشان کرد که زمان بیدار شدن اروپا و شروع به تقویت قدرت فرا رسیده است، زیرا اکنون اروپا "در لبه پرتگاه است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала