کلاه سفیدها برای تحریکات جدید در سوریه آماده می شوند

© Sputnik / Mikhail Alaeddinسازمان کلاه سفید ها
سازمان کلاه سفید ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان کلاه سفیدها قصد دارند حمله هوایی و کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را صحنه‌سازی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروهک تروریستی « حیات تحریر الشام» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) و سازمان «کلاه سفیدها» قصد دارند حمله هوایی و کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را صحنه‌سازی کنند.

مطابق با اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این عملیات در ادلب اجرایی خواهند شد. به گفته یکی از ساکنان بومی، اوایل ماه نوامبر در شهر «سرمد» افراد ناشناسی با همراهی شبه‌نظامیان مسلح ظاهر شدند.

لاوروف: آمریکا همچنان به حمایت از کلاه سفیدها در سوریه ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران
لاوروف: آمریکا همچنان به حمایت از کلاه سفیدها در سوریه ادامه می دهد

سه کاروان کامیون حامل انواع محفظه های مواد شیمیایی وارد شهر شد. در یکی از کامیون ها دستگاه های فیلمبرداری و قطعاتی از مهمات هوایی و توپخانه با علایم ساخت شوروی و روسیه قرار داشتند.

این اطلاعات از منابع گوناگون مورد تأیید قرار گرفته است. به گفته نظامیان روسیه، فیلم های ویدئوی از این صحنه‌سازی بعدا در شبکه های اجتماعی منتشر خواهند شد تا اقدامات دولت سوریه و روسیه را از اعتبار بیاندازند.

در ماه آوریل سال 2018، گزارش شد که بمب کلری روی شهر «دوما» افتاد و بسیاری از ساکنان غیرنظامی آسیب دیدند. غرب، بشار اسد را مسئول این حادثه نامید، زیرا در آن زمان نیروهای دولتی  شهر را از شر تروریست ها خلاص کرده بودند. غرب به عنوان ثبوت ادعای خود، از فیلم های ویدئوی سازمان «کلاه سفیدها» استفاده کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала