درخواست پمپئو از کشورهای عربی

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoدرخواست پمپئو از کشورهای عربی
درخواست پمپئو از کشورهای عربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا از دولت‌های عربی خواست تا بایکوت اسرائیل را کنار بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به شکل‌گیری گروهی از چهره‌های لیبرال عرب که خواستار گفت‌وگو با اسرائیل شده‌اند، از دولت‌های عربی خواسته از بایکوت تل‌آویو دست بردارند و با تل‌آویو تعامل کنند. 

پمپئو در توییتر نوشته است: "زمان آن است که کشورهای عربی از بایکوت کردن دست برداشته و با اسرائیل تعامل کنند. تفرقه در خاورمیانه، مساوی بی‌ثباتی است." "اندیشمندان عربی که جان خود را به خطر انداخته و شجاعانه از چشم‌انداز صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز در منطقه حمایت کرده‌اند، نباید توبیخ شوند. به گفت‌وگو نیاز داریم."

وزیر خارجه آمریکا در توییت خود خبر روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد شکل‌گیری گروهی متشکل از اندیشمندان لیبرال عرب را منتشر کرده است. این گروه که برخی از اعضای آن با لابی‌های اسرائیلی رابطه نزدیکی دارند، ادامه تحریم و بایکوت اسرائیل را به ضرر فلسطین خوانده و گفت‌وگو با تل‌آویو را خواستار شده است.

اسرائیل، ایران را به حمله موشکی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل، ایران را به حمله موشکی متهم کرد

دولت کنونی آمریکا نزدیک به سه سال است که تلاش می‌کند تا طرح موسوم به معامله قرن را برای سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل، رونمایی کند. با این وجود، مخالفت طرف‌های فلسطینی با این طرح، اقدامات جانبدارانه آمریکا از جمله به رسمیت‌ شناختن اورشلیم به پایتختی اسرائیل و ادامه بی‌ثباتی سیاسی در فلسطین، رونمایی از این طرح را بارها به تعویق انداخته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала