ایران جنگ نمی خواهد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران جنگ نمی خواهد
ایران جنگ نمی خواهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا اقدامات ایران، تحریکی برای آغاز حملات آمریکا و عربستان سعودی به آن کشور خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، با وجود آنکه ایران طی چند هفته اخیر معصومیت خود در رابطه با حملات پهپادی به پالایشگاه سعودی را اعلام کرده است، اما سر تمام نیزه‌ها بسوی تهران هدف گیری شده‌اند.

در این وضعیت یک سوال مطرح است و آن اینکه ایران بدنبال چیست؟ هرچند عملیات ایران باعث آن می‌شود که آمریکا و عربستان نقشه هایی برای حمله به ایران طراحی کنند، اما تهران تمایلی به تحریک جنگ ندارد که عواقب آن فاجعه‌بار خواهد بود. ایران امیدوار است هر چه زودتر به فشار حداکثری آمریکا پایان بدهد.

شروع جنگ جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
شروع جنگ جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران

پس از خروج آمریکا از «برجام» در ماه مه 2018، ایران متوجه شد که نیاز به قدرت بازدارندگی معتبر دارد. بدین معنا، تشدید عملیات ایران دو نکته را فهماند:اینکه آمریکا و متحدان آن باید قیمت گزافی در ازای کمپین فشار بپردازند. دیگر اینکه آنها باید تهدیدات ایران را جدی بگیرند.

ایران آشکارا خطر چنین تشدید عملیات را که ممکن است به درگیری نظامی با ایالات متحده بیانجامد پذیرفته است. اما نمایش قدرت منطقه‌ای و تمایل به کاربرد آن باعث آن می شود که آمریکا قبل از حمله به ایران بیشتر فکر کند. می توان گفت ایران «تا تنور گرم است، ضربه را زده است».

با وجود تحریم ها و کاهش صادرات نفت که منبع اصلی درامد ایران است و تورم بالای 40 درصد، نمی توان گفت که اقتصاد ایران در سرازیری فروپاشی قرار دارد. همه اینها  بدان معناست که تهران می داند مذاکرات با آمریکا ناگزیر است اما تنها سوال برای ایران، زمان و شرایط آن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала