واکنش نتانیاهو به ناآرامی‌های اخیر ایران

© AFP 2023 / Ronen Zvulunواکنش نتانیاهو به ناآرامی‌های اخیر ایران
واکنش نتانیاهو به ناآرامی‌های اخیر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل از تمامی کشورها خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از کشورهایی که خواهان صلح در منطقه هستند خواست تا ایران را تحت فشار قرار دهند.

بازجویی چند ساعته از نتانیاهو، همسر و پسرش - اسپوتنیک ایران
تظاهرات مردم اسرائیل برای برکناری نتانیاهو

نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل گفت: دیروز، کنت مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اظهار داشت كه ایران برنامه‌ریزی یك حمله دیگر را می‌کند. این یک واقعیت است، حملات تکمیلی. ایران نه تنها به همسایگان خود و ما، که به شهروندان خود نیز حمله می‌کند. این بزرگترین رژیم تروریستی جهان از جمله در رابطه با شهروندانش است.

نخست وزیر اسرائیل افزود: بنابراین، من از تمام کشورهایی که خواهان صلح و ثبات در منطقه و سراسر جهان هستند، می‌خواهم فشار بیشتری بر ایران وارد کنند و همچنین از اسرائیل در اقدامات خود در برابر این تجاوز‌ها حمایت کنند.

مقامات ایران 15 نوامبر افزایش قیمت بنزین را اعلام کردند که دلیلی برای بروز اعتراضات مردمی در شهرهای ایران شد. رسانه های غربی متذکر شدند که مقامات ایران کشته شدن 5 نفر در نتیجه ناآرامی ها را تأیید کردند که 3 نفر از آنها کارمندان سرویس امنیتی ایران بودند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که اعتراضات توسط آمریکا و اسرائیل سازماندهی شده بود و هدف آنها تضعیف امنیت ایران بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала