وزیر نیروی دریایی آمریکا تهدید به استعفا کرد

© AP Photo / Eugene Hoshikoوزیر نیروی دریایی آمریکا تهدید به استعفا کرد
وزیر نیروی دریایی آمریکا تهدید به استعفا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نیروی دریایی آمریکا، ریچارد اسپنسر به دلیل اختلاف با ترامپ تهدید به استعفا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The New York Times، ریچارد اسپنسر، وزیر نیروی دریایی ایالات متحده و كالین گرین، فرمانده  نیروهای ویژه عملیات دریایی، تهدید به استعفا كردند. دلیل چنین بیانیه ای اختلاف با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از رسوایی با تفنگدار دریایی، ادوارد گالاگر می باشد.

 ترامپ  - اسپوتنیک ایران
آیا پمپئو استعفا خواهد داد؟

در سال 2017 ، گالاگر در عراق با جسد یک تروریست کشته شده از گروه داعش، عکس گرفته بود. در ماه ژوئیه، یک دادگاه نظامی او را به جرم عکس گرفتن غیرقانونی متهم کرد، اما وی در مورد قتل این تروریست تبرئه شد. گالاگر همچنین در مورد تیراندازی عمدی به غیرنظامیان تبرئه شد. در نهایت، درجه نظامی وی تنزل پیدا کرد و همچنین او از برخی از حقوق دریافتی خود محروم شد.

به زودی پرونده گالاگر توسط کمیسیون ویژه بررسی می شود که مشخص خواهد کرد وی در صفوف تفنگداران دریایی باقی خواهد ماند یا خیر. تصمیم نهایی باید توسط فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده گرفته شود.

با این حال، طبق منابع موجود در ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ تصمیم به مداخله دراین موضوع گرفت. وی به ویژه اظهار داشت كه فرماندهی نیروی دریایی نمی تواند گالاگر را از محل خدمتش اخراج كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала