اثرات مصرف قهوه و شراب بر قلب انسان

CC0 / Pixabay / کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه
کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان توضیحاتی درباره فواید و مضرات مصرف قهوه و شراب را ارائه دادند.

به گزارش اسپوتنیک، هریبرت بریوک، عضو انجمن فدرال قلب و عروق آلمان گفت: قهوه تهدیدی برای سلامت قلب محسوب نمی شود و در صورت نوشیدن قهوه بطور دائم، منجر به افزایش فشار نمی شود.

قهوه - اسپوتنیک ایران
کشف فواید جدید قهوه

براساس نتایج این تحقیقات که در نشریه فوربس منتشر شده است؛ قهوه یکی از بزرگ‌ترین منابع آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی مدرن محسوب می‌شود و همین موضوع نیز باعث مفید بودن این ماده است. 

بریوک گفت: علاوه بر این کافئین می تواند خطر ابتلا به سرطان، زوال مغز و دیابت را کاهش دهد. وی افزود: چهار فنجان قهوه در روز می توان نوشید.

وی همچنین فواید شراب قرمز را رد کرد و گفت: حتی مقدار کمی الکل در بدن می تواند باعث ایجاد آریتمی قلب شود.

این پزشک متخصص به بیماران مبتلا به بیماری های قلبی توصیه کرد که تمرینات قدرتی انجام دهند، به این دلیل این تمرینان عضلات را تقویت کرده و برای رگ ها سودمند است.

در ماه اکتبر دانشمندان دانشگاه ایلینوی آمریکا دریافتند که پوسته ها و دانه های قهوه حاوی ترکیبات فنول‌ هستند که برای مبارزه با چاقی و دیابت نوع دوم مفید می باشد.

محققان نشان دادند که هنگامی که سلول های چربی موش با عصاره پوسته ترکیب می شوند، دو ترکیب فنول - پروتوکاتکویک اسید و گالیک اسید باعث کاهش التهاب و بهبود حساسیت به انسولین و جذب گلوکز می شوند و علاوه براین سمی نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала