آمادگی نتانیاهو برای پذیرش رای دادگاه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی نتانیاهو برای پذیرش رای دادگاه
آمادگی نتانیاهو برای پذیرش رای دادگاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل از آمادگی خود برای پذیرش رای دادگاه درباره پرونده وی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که به فساد متهم شده است، اعلام کرد که رای دادگاه در خصوص پرونده خود را می پذیرد.

پیش از این دادستان کل اسرائیل گفت، علیه نتانیاهو در دو پرونده موسوم به «یک هزار» و «دو هزار» به اتهام «کلاهبرداری» و «نقض سوگند» به مفهوم خیانت در امانتی که از سوی مردم به او سپرده شده، کیفرخواست تنظیم شده است، اما در پرونده موسوم به «چهار هزار» او به اتهام «رشوه‌خواری» محاکمه خواهد شد.

واکنش نتانیاهو به اتهامات دادستانی - اسپوتنیک ایران
واکنش نتانیاهو به اتهامات دادستانی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در یک پیام ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، گفت: تحقیقات و بررسی این پرونده در دادگاه به اتمام می‌رسد و من تصمیم دادگاه را می پذیرم و شکی نیست که ما براساس قانون عمل خواهیم کرد. اما کسانی که در دادستانی و نیروهای پلیس طبق قانون عمل نکرده اند، اقدامات آنها مورد بررسی قرار می گیرد و مسئولیت آنچه را که انجام داده اند بر عهده آنها است.

نتانیاهو همچنین از تمام هوادارانش که از او حمایت می کنند، تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است که پرونده «چهار هزار» ماجرای فروش تنها شرکت قدیمی مخابراتی اسرائیل «بزک» به شائول آلوویچ یک بازرگان دیگر و صاحب امتیاز وبسایت «والانیوز» است. پرونده «یک هزار» مربوط به مراوداتی است که نتانیاهو و سارا، همسرش، با شماری از دوستان میلیاردر خارجی و هوادار دولت او داشتند و از جمله هدایایی از آنها گرفته‌اند.

همچنین پرونده «دو هزار» قرارهایی است که نتانیاهو با آرنون موزس صاحب روزنامه پرتیراژ یدیعوت آخرونوت داشته و از او خواسته بود از انتقاد روزنامه از دولت او کم شود و در برابر، او تلاش کند که روزنامه رقیب، «اسرائیل هیوم» که از سوی کلان میلیاردر آمریکایی، شلدون ادلسون، به رایگان در راستای اهداف دولت نتانیاهو توزیع می‌شود، اهمیت خود را از دست بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала